Annyira jó kérdéseket találtam a SEOBook angol nyelvű Google Moderator oldalán, hogy néhányat le is nyúlok belőle.
Érdekes böngészni, hogy milyen kérdések foglalkoztatják leggyakrabban az embereket SEO-val kapcsolatban.
A jövőben bejegyzések formájában írok választ az egyes témákra, ahogy megválaszolásra kerül egy kérdés, frissítem jelen posztot a bejegyzésre való hivatkozással.
Ha pedig olyan kérdés merül fel benned amit nem találsz az alábbi listán akkor azt itt felteheted.
- SEO és subdomainek: milyen esetben van szükség subdomainekre (subdomain.domain.hu) , alkönyvtárak (domain.hu/alkonyvtar) helyett?
- Képek: hogyan növelhetem a képeim bekerülési arányát a Google képkereső találatai közé? (az alt attribútumot kihasználom, de csak minimális számú képet találok az indexben az oldalamról, ha site operátorral lekérdezem a domain-t a képkereső oldalon.)
- Linképítés: hogyan szerezhetek minőségi linkeket kisebb üzleti célú weboldalamnak?
- Duplikált tartalom: hogyan állapítja meg a Google, hogy egy tartalom esetén melyik oldal az eredeti forrás, amikor ugyanaz a tartalom több oldalon is megtalálható?
- Sitelinkek: van valamilyen mód arra, hogy befolyásoljam mely’ URL-eket jelenítse meg a Google Sitelinkként a találati listán? Nonszensz találatokat ad sok esetben, olyan fontosabb oldalak helyett mint az about page.
- Többnyelvű oldal: mi a legszerencsésebb megoldás SEO tekintetben egy többnyelvű weboldal esetén struktúrálni URL-ek szintjén a tartalmat.
- Authority: mi a legjobb eszköz egy website authority értékének a mérésére?
- Linkek: Mennyiben különböztethető meg egyes linkek értéke? Más értéke van egy blog oldalról szerzett linknek mint egy statikus weboldalról kapott hivatkozásnak? Mennyiben ér többet egy site-wide link ami a portál összes oldaláról hivatkozik az oldalunkra mint ugyanarról a portálról egyetlen link?
- Blogok: befolyása van a rangsorolásra, hogy a weboldal milyen rendszerre épül? Másképp’ kezeli a Google a WordPress rendszeren alapuló és blogos tartalmakat?
- Szöveges tartalom: valóban érdemes szakaszosan és folyamatosan bővíteni a weboldal szöveges tartalmát? Előnyösebb az egyszerre közzétett “teljes” tartalomnál?
- Kulcsszavak: egy kis réspiacon érdemes a fő kulcsszóra hajtani vagy helyette 5 másodlagos kulcsszóra építeni, úgy, hogy a fő kulcsszó a másodlagos kulcsszavak forgalmának a dupláját szerezné? Erősíti-e az 5 másodlagos kulcsszóra optimalizált oldal idővel az elsődleges kifejezésre az oldalt?
- Google Bowling: konkurenseket valóban ki lehet golyózni oly’ módon a találati listáról, hogy spam oldalakről tömegesen linkeket építünk rájuk?
- Google büntetések: kompetitív kifejezésre hosszú ideig stabil volt a a weboldalunk helyezése a Google-n. A helyezést elvesztettük, úgy, hogy az összes többi másodlagos kifejezésre továbbra is maradt a helyén a weboldal.
- Konkurencia: egyik konkurensünk megelőz minket a találati listán, úgy, hogy a weboldalán semmi nyoma keresőoptimalizálásnak és sokkal rosszabb minőségűnek látszik ebből a szempontból. Mik a lehetséges okok ilyen esetekben?
Válasz: Miért előz meg a konkurencia?