Napokban zajlik egy keresőmarketing – SES konferencia Kaliforniában, ott tartott előadást Rand Fishkin a SEOMoz.org keresőoptimalizálással illetve keresőmarketinggel foglalkozó cég elnöke, a keresőmarketing munka teendőiről, fizetési modellekről és árairól, konkrét példákat és összegeket is megemlítve.
Nézzük hogyan alakulnak a SEO tarifák egy vezető keresőmarketing cégnél 2007-ben nemzetközi szinten.
Keresőoptimalizálás lehetséges feladatai
- Standard SEO megbízás: kulcsszavakra és helyezésekre
- Weboldal felmérése, átvizsgálása
- Kulcsszó kutatás, ideális kulcsszavak felmérése
- Konzultáció
- Tartalom készítés:PR cikkek írása
- Link népszerősítés (link-building)
- Hírnév menedzsment
- Brand követés
- Webfejlesztés, design
- Tréning
SEO díjazási modellek
- Konzultáció, órás díjszabással
- Havi díjazás
- Fix áras projektek
- Jutalékos megegyezés
- Fizetés eredményesség alapján
- Hibrid megoldások
Keresőoptimalizálás munka-árszabás példák
- Utazási üzletágban működő weboldal
munka: kulcsszavak, stratégia készítés, mérések, piackutatás, ROI
elvégzendő feladat: konzultáció (telefon, e-mail)
ár: $24,000 – $8,000 első hónapra, $4,000 elosztva maradék X hónapra - Online média site
munka: SEO tréning, konzultáció
elvégzendő feladat: találkozó/tréning, majd ezt követő konzultációk telefonon és e-mailen
ár: $25,000 – $20,000 a tréning után, $5,000 következő hónapban - Technológiai weboldal
feladat: Link Bait
ár: $30,000 – $6,000 induláskor, 5 x $5,000 következő 5 hónapban
Említésre kerül még a személy népszerősítő munka (gondoljunk akár politikai kampányokra) ahol az adott személy weboldaláról/weboldalairól, 2-3 oldalát a találati listák élére kell juttatni , itt optimalizálásra és link buildingre van szükség, $20,000 áron, fizetség találatok kereső élén való megjelenése alapján történik.
Magyarországi cégeket felmérte már valaki, hogy hogyan alakulnak az itthoni árak, magyar piacon, magyar weboldalakra?
(A bejegyzés a Search Engine Roundtable oldal cikke alapján készült)