Site icon Longhand

Keresőoptimalizálás – Bizalmi és tartalmi tényezők

Miért olyan fontos tényezők Google rangsorolási algoritmusában a domain – weboldal kora és a rá hivatkozó backlinkek? És milyen arányban az oldal tartalmával szemben?

Azon meglátásomat szeretném megosztani előszöris, hogy nincs két egyforma súlyú kulcsszó/keresési kifejezés, ahol azonos arányban számítana a Google rangsorolásában a két címben definiált tényez?, bizalom vs. tartalom weboldalak helyezése kapcsán.

De tisztázzuk előbb vázlatosan, leegyszerüsítve, hogy melyek a tartalmi és melyek a bizalmi tényezők.
Bizalom: domain és a weboldal tartalmának kora, backlinkek száma és minősége (esetlegesen a domain neve is).
Tartalom: mennyire tartalmas, releváns és keresőbarát, a kereső számára jól rendezett, gazdag tartalommal rendelkező wenboldal.

Véleményem szerint minél kompetitívebb az adott kifejezés, annál nagyobb hangsúlyt kap a bizalom szorzója és kevesebbet a tartalmi szempontok. Valahol itt hal meg félúton a ‘content is king’ gondolata, ha ifjú költ? szájából hallgatja a verset Google mester.
Ellentmondásosan hangzik, de a Google keresőjében ily’ módon vannak biztosítva a ‘megbízható találatok’.
Adott szavakra/kifejezésekre élezett weboldalak, folyamatos tesztelések révén ne juthassanak oldalak “megbízhatatlan” tartalmakkal a találati listák élére, szemben olyan tartalmakkal amelyek régóta léteznek és sok jó hivatkozással bírnak és jól “szocializálódtak” adott témában (anchor text + linkek). Ez a kényesen féltett bizalmi mértékegység a Google Pagerank, és a Google utóbbi időkben folytatott küzdelme nem véletlen a Pagerank körül, hogy ne váljon link dealerkedés áldozatává az eddig jól biztonságosan működő algoritmus, idővel.
Bizalmi szempontok azok amelyek nehezebben befolyásolhatóak kívülről – sok jó hivatkozás tekintélyes oldalakról megfelelő tartalmú hivatkozásokkal …,
tartalmi szempontok meg amelyekkel folyamatosan lehetne kísérletezni, játszadozni és manipulálni.

Közelmúltban készült egy kulcsszavas tanulmány, elemzés a SeoDigger.com statisztikái alapján, amely fenti gondolatok igazságát támasztja alá, kompetitív kifejezések tekintélyesebb weboldalaké, míg a nem kis mennyiséget jelent? long tail-eket a keresőkben a spam oldalak viszik amelyek bizalmat nem kaptak, de sok-sok tartalommal bombázva a keresőt halásszák le a helyezéseket a hosszabb keresési kifejezésekre.

Tanulság: ha nullkilométeres weboldalt kell keresőre optimalizálnod kompetitív kulcsszavakra, akkor sokkal inkább a long tail kulcsszavakra koncentrálj ha ezt az oldal jellege engedi és szép gazdag releváns tartalomra – többéves weboldalak ellenében népszerű kulcsszavakra semmiképp’ -, aztán lehet sz?kíteni a célkeresztet idővel ahogy a weboldal jut egyre beljebb a Google bizalmi szintjein….

Exit mobile version