Site icon Longhand

Kötelező biztosítás kampány, milliárdos költésekkel

Olvasom az Eurosastra Magazin idei kötelező biztosítási kampányról szóló cikkét, ami többek között azt ecseteli, hogy a biztosítók többmilliárd forintot költenek el a kb. 800ezer új kötésért való versengésben, a november és december közötti kampányidőszakban.
Idézek:

Immár várhatóan tizenöt biztosító száll ringbe a közel négymillió autós bizalmáért. Minden eddiginél erősebb marketinggel kísért, kiélezett küzdelemre van kilátás az idei kampányban.


“Több milliárd” az elég tág, vegyük úgy, hogy az a többmilliárd forint mindössze 2 milliárd forint.
Van 15 biztosító, velük elosztjuk a 2 milliárdot, akkor is 100 millió feletti marad az egy biztosítóra jutó kampány költés összege.

A legtöbben online kötnek kötelező biztosítást ezt jól tudják a biztosítók managerei.
Azt is tudják nyilván, ha ilyen összegeket költenek, hogy hogyan köt a leendő ügyfelek meghatározó része.
Szellő István meg a Bánó András bemondja harmincadikán az esti TV adásban, hogy a biztosítók közzétették az idei tarifáikat és interneten rázúdúl a nép a Google keresőre, hogy kgfb opciók közül válogasson.

Fenti tények fényében természetesnek gondolná az ember, hogy a 100 milliós költés mellett jut 1-2 millió forint tartalom írásra, SEO-ra, ha már így alakult, hogy a Google ebben is meghatározó szereppel bír…,
de úgy látszik mégsem jut.

Kötelező biztosításra rákeresve az látható, hogy a Netrisk és a Biztositas.hu könnyedén veri a mezőnyt az elsődleges és doorway oldalaival. Első találati oldalon egy biztosító sem szerepel.
kötelező felelősségbiztosítás kifejezésre annyival jobb a helyzet, hogy már felbukkan a Generali és az Allianz, olyan találatok mellett mint az OK.hu linktárának egyik aloldala.

Damjanovich Nebojsa kérdezte tőlem az idei tihanyi IH konferencián egy beszélgetésen, hogy mik azok a magyar kifejezések, amelyekre legnehezebb a Google.hu első találati oldala.
Azt válaszoltam, hogy egyelőre nincs olyan ami “nehéz”, magyarországon nyugodt mélyálomban van a legtöbb utazási iroda, pénzintézet, biztosítók és szinte minden egyéb szektor akik rengeteget kapacitálhatnának jó tartalommal, jó SEO-val. Inkább vesznek adwords hirdetést drágábban meg bannereket annál is drágábban.
Tisztelet a kivételnek!

Exit mobile version