• SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog
  • SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog

29
oct
30

Kötelező biztosítás kampány, milliárdos költésekkel

Szerző: LonghandSEO cikkek30 hozzászólás

Olvasom az Eurosastra Magazin idei kötelező biztosítási kampányról szóló cikkét, ami többek között azt ecseteli, hogy a biztosítók többmilliárd forintot költenek el a kb. 800ezer új kötésért való versengésben, a november és december közötti kampányidőszakban.
Idézek:

Immár várhatóan tizenöt biztosító száll ringbe a közel négymillió autós bizalmáért. Minden eddiginél erősebb marketinggel kísért, kiélezett küzdelemre van kilátás az idei kampányban.


“Több milliárd” az elég tág, vegyük úgy, hogy az a többmilliárd forint mindössze 2 milliárd forint.
Van 15 biztosító, velük elosztjuk a 2 milliárdot, akkor is 100 millió feletti marad az egy biztosítóra jutó kampány költés összege.

A legtöbben online kötnek kötelező biztosítást ezt jól tudják a biztosítók managerei.
Azt is tudják nyilván, ha ilyen összegeket költenek, hogy hogyan köt a leendő ügyfelek meghatározó része.
Szellő István meg a Bánó András bemondja harmincadikán az esti TV adásban, hogy a biztosítók közzétették az idei tarifáikat és interneten rázúdúl a nép a Google keresőre, hogy kgfb opciók közül válogasson.

Fenti tények fényében természetesnek gondolná az ember, hogy a 100 milliós költés mellett jut 1-2 millió forint tartalom írásra, SEO-ra, ha már így alakult, hogy a Google ebben is meghatározó szereppel bír…,
de úgy látszik mégsem jut.

Kötelező biztosításra rákeresve az látható, hogy a Netrisk és a Biztositas.hu könnyedén veri a mezőnyt az elsődleges és doorway oldalaival. Első találati oldalon egy biztosító sem szerepel.
kötelező felelősségbiztosítás kifejezésre annyival jobb a helyzet, hogy már felbukkan a Generali és az Allianz, olyan találatok mellett mint az OK.hu linktárának egyik aloldala.

Damjanovich Nebojsa kérdezte tőlem az idei tihanyi IH konferencián egy beszélgetésen, hogy mik azok a magyar kifejezések, amelyekre legnehezebb a Google.hu első találati oldala.
Azt válaszoltam, hogy egyelőre nincs olyan ami “nehéz”, magyarországon nyugodt mélyálomban van a legtöbb utazási iroda, pénzintézet, biztosítók és szinte minden egyéb szektor akik rengeteget kapacitálhatnának jó tartalommal, jó SEO-val. Inkább vesznek adwords hirdetést drágábban meg bannereket annál is drágábban.
Tisztelet a kivételnek!

Hasonló cikkek:

  • Elkezdődött a 2010-es kötelező biztosítás kampány
  • Keresőmarketing: mi, mennyi, miért?
  • Google algoritmus váltások
  • Rangsorolási faktorok keresőkben
kötelező biztosítás

Megosztás

Rólam Longhand

30 hozzászólás

  • kisvirag írja:
    Oct 29 2008 5:09 pm

    igen, mert “könnyebb” adwordsozni, mint belenyúlkálni az oldalba. Nemrég munkát keresve az egyik helyen azt mondták, szép és jó, hogy értek a SEOhoz, de a munka 70%át adwords tenné ki, mert erre van “igény”. Mert a SEOval az oldalba is bele kell nyulkálni. Az meg kényelmetlen.
    Én meg megint kesereghettem az otthoni rövidlátáson. (a munkát nem kaptam meg, mert nincs adwords tapasztalatom)

  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 5:18 pm

    kisvirag: sikeres PPC-hez is bizony bele kell az oldalba gyakran piszkálni, azt üzenem nekik, ha arra jársz legközelebb ;)

  • Libretto írja:
    Oct 29 2008 5:25 pm

    Kisvirág, egy oldalba, ha az jó, így is, úgy is bele kell “nyúlkálni”, na jó mondjuk csak content management miatt. Amúgy meg egy középvállalkozás, de akár egy nagyobbacska is szépen elvan egy max 5milliós weboldallal, ami viszont iszonyú gyorsan elkezdi megkeresni az árát. Ha meg adwordszözni akarunk, akkor meg fejlett content management kell, hogy értelmes landing page-eket alkossunk. Anélkül szinte fabatkát sem ér.
    Vagyis adwordszözni is csak “belenyúlt” :) oldalra érdemes szerintem.

    Amúgy meg, Longhand, egyetértek. Igen sok az üveges tekintet, ha egyáltalán fölmerül nemhogy a SEO, de az internetttttt meg minden.
    – Van egy weboldalunk, már 2001 óta, még a Piri fia csinálta. Jó az! Aki akar, úgyis megtalál!
    Sok ilyen kedvenc mondatom van :)))

  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 5:51 pm

    Libretto:
    igen, pirifia, szomszédkarcsi, sanyiöccse megoldotta sok helyen az online megjelenés kérdését.

    Sokat gondolkodok rajta, nyilván a kínálati oldal is hibás, nem elég átlátható kik vannak SEO piacon, mit kínálnak pontosan…
    Ügynökségek akik információhiányban a legmegbízhatóbb megoldásnak t?nnek, a nagyobbaktól azért nyilván benyelnek már komolyabb SEO járulékokat, de egyelőre nem sok nyoma látszik, hogy akadna a nagy médiaügynökségek között egyetlen is, amelynek van igazán szakosodott SEO részlege, ami külön csak SEO-val foglalkozik (jó-jó Merras és a Neo kivétel ;) )

    Konferenciák kellenének, tiszta beszéddel, megismertetni a néppel, hogy miről szól a seo és miről szólnak a kapcsolódó keresőmarketing tevékenységek.
    Mit kérdezzen a cég képviselőjétől, aki ilyen szolgáltatást kínál neki, mi a SEO célja, eredményességének a mérőeszköze, a reális ára nagyságrendekben.

    Asszem erről a “mit kérdezzünk” témáról írok is majd egy bejegyzést.

  • kisvirag írja:
    Oct 29 2008 6:00 pm

    persze, de azt ti sem tagadhatjátok, hogy adwordssel sokkal kevesebbet kell belenyúlni, és ugye rövid időn belül tud jó forgalmat hozni. A SEOhoz meg idő kell, azt meg sokszor nehéz megértetni a megrendelővel.
    Longhand, nem rossz ötlet, hiányolom otthon ezeket, ahogy azt is, hogy sehol nincs rendes képzés erre, kb “akárki” lehet SEOs, és emiatt sokan beugranak.
    Kíváncsi vagyok, te miben látod az eredményesség mérőeszközét, valamint a reális nagyságrendi árakat :)

  • Sziebig Péter írja:
    Oct 29 2008 6:25 pm

    Azért azt lássuk be, hogy itt minden az időről szól.
    Azonnali üzenetek, gyors riposztok más alkuszok üzeneteire. Ezt SEO-val nem bírod megoldani.

    A másik, hogy a kötelez?s kampányan van egy hónapod learatni a forgalmat, és ha az első helyen vagy organikusan, akkor is csak a 4. helyen indulsz a versenyben, mert az első 3 találat fizetős . Marad a ppc.

    Azzal azért vitatkoznék, hogy 100 milliós nagységrendek mozognak/hirdet?.

  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 6:41 pm

    Péter: Igen, igazad van abban amit leírtál a PPC-vel kapcsolatban, erre kíváló eszköz.
    És erre kell használni. Másra mint a SEO-t.

    4. helyről indulsz az nem teljesen pontos, ismerve a bannervakság fogalmát és a kapcsolódó témákat amikor a userek a reklámokat ignorálják :)
    Plusz PPC hirdetéseknek kevesebb a hely és sokkal kevésbé “láthatóak” mint organikus találatok.
    Ha van egy nagyon jól megírt tartalmad, bármilyen ppc copyt ver long-tail keresésekre, a google a releváns snippetet választja ki az oldaladról a szövegből, amire keresett a felhasználó.
    Nem annyira long-tail a kötelez? biztosítás téma, de azért itt is játszik ez a dolog kicsit.

    Sokat elvisznek az organikus találatok kötelez? biztosításra is (többet mint ppc hirdetések) amit nem lehet ppc-vel lehalászni.

  • Sziebig Péter írja:
    Oct 29 2008 7:02 pm

    Longhand, l?nék neked egy öngólt a banner vakságra:
    https://longhand.hu//keresooptimalizalas_/eyetracking-keresok-talalati-oldalain.php

    Ezek alapján azt mondom, az emberek nagyon nem nézik mi a hirdetés és a nem hirdetés, ha a bal oldalról beszélünk…

  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 7:11 pm

    Péter:
    A cikk organikus találatok láthatóságáról szól, úgy hogy ppc csak a jobb oldalon van.
    Felhasználok nagyobb része másképp’ tekint a ppc és másképp’ organikus találatokra. Többen kattintanak organikus első 3-ra mint ppc első 3-ra. A felhasználók elég nagy része meg tudja különböztetni a hirdetést az organikus találatoktól és másképp’ alakul a választás, ha oda van tolva 3 szponzorált hirdetés.

    Ez persze azért témánként változó, olyan témáknál ahol tranzakciós keresésről van szó és kevésbé információs keresésről (keresések karakterisztikája: https://longhand.hu//keresok/keresesi-szokasok.php), lehet kicsit a ppc hirdetések hatékonyabban ileszthet?k. De itt megint csak ismételnem kell az előz? hozzászólásom utolsó mondatát, nem lehet velük lehalászni a népet eléggé.

  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 8:29 pm

    Peter: amúgy broadban toljátok erősen, meg a többiek is többnyire, látom. ;-p

    • kötelez? biztosítás
    • biztosítás
  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 8:42 pm

    Peter: megnéztem újra, abban a tekintetben igazad van, hogy pl. a Yahoo-s screenshot szponzorált hirdetéses bal oldalon és nincs említve semmi különbség.
    Mindenesetre én biztos vagyok benne, hogy befolyásoló tényez? a kiválasztásban, hogy van-e a bal oldalon felül szponzorált hirdetés vagy sincs.
    Ezek az Eyetracking kutatások magukban kevesek.
    Erős brand van a listán 4.-5. helyen amit jól ismer az user, akkor az elvisz nagyon sok látogatót pl.
    Többtényez?s dolog ez.
    A lényeg, hogy organikus találatokon többet jár a felhasználók szeme a véleményem szerint, eyetracking tanulmányok ide vagy oda.

  • Sziebig Péter írja:
    Oct 29 2008 10:13 pm

    >De itt megint csak ismételnem kell az előz? hozzászólásom >utolsó mondatát, nem lehet velük lehalászni a népet >eléggé.

    Már a 2007-es kötelez? kampány statisztikái is kristály tisztán kimutatták, hogy a ppc/seo csata novemberben a ppc-ről szól.
    értsd: a total traffic sokkal nagyobb tud lenni ppc-ből.

    Szemkamera tesztek: az általad is hozott nemzetközi kimutatások, és a mi általunk végzett eyetracking tesztek is azt adják vissza: ha a hirdetés átkerül bal oldalra, az emberek többsége nem is tekinti hirdetésnek és úgy használja, mintha organikus találat lenne (függetlenül a keresés típusától).

    Broad: persze. Amúgy pont azt szokás a leggyakrabban elfelejteni a “seo a legjobb fegyver a long-tail optimalizálsára” típusú érvelésnél, hogy a long-tail igen nagy része is lefedezhet? egy két általános szóval, és amióta meg extended matching van, azóta meg hatványozottan igaz mindez

  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 10:21 pm

    Peter:
    “Már a 2007-es kötelez? kampány statisztikái is kristály tisztán kimutatták, hogy a ppc/seo csata novemberben a ppc-ről szól.
    értsd: a total traffic sokkal nagyobb tud lenni ppc-ből.”

    ez Google Magyarország statisztika? vagy ki mérte?

    “hogy a long-tail igen nagy része is lefedezhet? egy két általános szóval, és amióta meg extended matching van, azóta meg hatványozottan igaz mindez”

    na ja, ugyanazzal a hirdetési szöveggel ;)
    ott már eléggé elveszik a ppc egyik legnagyobb előnye, a jó célozhatóság.

  • Sziebig Péter írja:
    Oct 29 2008 10:41 pm

    nem én vagyok a google magyarország,
    tehát csak a saját számainkról/tapasztalatainkról tudok beszélni. Mivel már régóta kezelünk kampányokat ebben a szektorban (is), ezért merem ilyen bátran állítani.

    Broad: kb 40 különböző szöveggel érsz el 5000 különböző keresést. Szerintem az már eléggé testreszabott. 80/20-as szabálynak legalábbis megteszi

  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 10:47 pm

    Péter:
    ja, itt még ilyen tételben elmegy a dolog, nem egy tipikus long-tail téma a kötelez? biztosítás, inkább pont azon ritka témák egyike ami nem long-tail és nagy a keresési volumen.

    Google Magyarországra azért kérdeztem, mert tényleg csak ?k láthatnák, ha vizsgálnák a témát, hogy mik a kattintási arányok ppc vs. seo.
    Még ha piacvezető portálnak a statisztikáid ismered, akkor sem biztos, hogy az organikusban lefedte teljes mértékben a témát és megfelelően jó volt organikus találatokban, hogy a kett? eredményeit összemérhessük.

    Összesített eredményt még kevésbé könnyű megállapítani egy portál statisztikái alapján, szerintem.

  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 11:01 pm

    Péter: elkanyarodtunk egyébként nagyon. Mert a poszt nem arról szól, hogy a PPC létjogosultságát kérdőjelezi meg a SEO ellenében.
    PPC nagyon fontos itt, vitathatatlanul.
    A poszt arról szól, hogy amíg iszonyatos költés van mindenféle megjelenésre, az organikus találatokba nem fektetnek szinte semmit a biztosítók, arról tanúskodik a találati lista.

  • Sziebig Péter írja:
    Oct 29 2008 11:06 pm

    >A poszt arról szól, hogy amíg iszonyatos költés van >mindenféle megjelenésre, az organikus találatokba nem >fektetnek szinte semmit a biztosítók, arról tanúskodik a >találati lista.

    ámen, de ez univerzálisan is igaz.
    lásd: árösszehasonlító lapok, és konkrét kereskedők.

    a “nagyok” egszer?en már nem férnek oda

  • Libretto írja:
    Oct 29 2008 11:08 pm

    Egy átlag ppc-t olyan 5-15 szóra és kifejezésre csinálok. Organic viszont naponta kábé 600 szó és kifejezésre vagyok találat. Szóval a ppc-vel egy adott ügyet, rövid határidővel, nagyon konkrét üzenettel lehet és kell, a seo – bár a szándék hasonló – hosszútávon szépen terít is.

  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 11:10 pm

    “lásd: árösszehasonlító lapok, és konkrét kereskedők.

    a “nagyok” egszer?en már nem férnek oda”

    Marad azért hely. 10 hely van organikus találatoknak az első oldalon, annyi árösszehasonlító ami erős magyarországon közel sincs, hogy kitúrja a webáruházakat :)
    Nagyobb országokban már lehet probléma, hogy nagy portálok teljesen kigolyózzák a kicsiket, az igaz.

  • Longhand írja:
    Oct 29 2008 11:24 pm

    Libretto: szezonokban zendítesz rá erősebben ppc-vel?

  • libretto írja:
    Oct 30 2008 9:05 am

    Ha szükséges, értékesítési szempontból. Vagyis, ha van mondanivaló. Általános, nem megfogalmazott igény felmerülésekor mindig rinyálok. :)

  • Patai László írja:
    Nov 10 2008 6:22 pm

    Eléggé gyér SEO volt/van kötelez?-re. írtam egy bejegyzést “kötelez? biztosítás 2009” címmel, kb. 5-10 óra alatt lettem első rá. Nem volt nehéz, hiszen kevesen gondoltak erre a “szóra”. :) De legalább a különböző biztosítók összedobták a kötelez?m árát AdWords-ben :)

  • Longhand írja:
    Nov 10 2008 6:29 pm

    Patai László: az ügyes, arra még elég jó forgalmad is lesz, még pár hétig.
    De van még pár erős kifejezés amit érdemes megpróbálni, jó tartalommal.

  • umcaumca írja:
    Feb 5 2009 2:55 pm

    Sziasztok! Biztosítónál dolgozom online-osként. Végignyomtam ügynökségi segítség nélkül egy GFB kampányt (PPC+eDM+display) 2008-ban, hát nem volt egyszerű.
    GFB-nél még mindig MINDEN az áron múlik. Ha a másik társaság 100 ft-al olcsóbban adja a kötelezőt, (ha már nem kötötte meg alkusznál), akkor oda megy az ügyfél, költhetsz te bármennyit a kampányodra, készíthetsz bármilyen jó hirdetéseket és landing page-t… Ez egy ilyen bicikli, és online-osként az árazásra sincs ráhatásod >> ha nem jó a termék, nehéz eladni.

    Az oldalunkra jócskán ráférne a megújítás és a keresőoptimalizálás is, de egy ekkora cégnél sajnos nem olyan egyszerű belenyúlni a tartalomba, megértetni a PR-os és marketinges pláne a jogász kollégákkal, hogy miért kell szinte minden szöveget átírni, miért kellene átstrukturálni az egész honlapot, hiszen 1,5 éve megcsinálták, és mennyi munkájuk volt vele… naigen, de a keresőoptimalizálás 1,5 éve abban ki is merült, hogy a szerkrendszerben lefeljesztették, hogy ki lehessen tölteni a keyword-öket meg a description-t… Nem is vagyunk az organikus találatoknál sehol, de igény persze volna rá felsővezetés szinten is.

    Szóval napi hacok… de nem adom fel. :)

  • Longhand írja:
    Feb 6 2009 10:16 am

    umcaumca: hajrá, kitartás! ;)

  • Onlinedij.hu írja:
    Aug 13 2009 2:15 pm

    A biztosítók direkt biztosítók megalakításával próbálják felvenni a versenyt a nagyobb online portálok ellen, erre most már több példa is van és csak erősödni fog ez a vonal.

    Onlinedij.hu

  • Kötelezőbiztosító-váltás - hol hibáznak a biztosítók? | dunder.hu írja:
    Nov 2 2009 2:58 pm

    […] kérdezem először, aki tavaly saját oldalán már foglalkozott a témával. Minek köszönhető az, hogy az alkuszok ilyen erősek, másrészt […]

  • Elkezdődött a 2010-es kötelez? biztosítás kampány | SEO blog - Longhand írja:
    Nov 2 2009 4:37 pm

    […] írtam már a KGFB kampányról, most Dunder Krisztián foglalkozik a témával a blogján, az AEGONDirekt szakmai igazgatója, […]

  • Gál Kristóf | Adwords-Hirdetes.hu írja:
    Nov 2 2009 4:59 pm

    @Sziebig Péter: A 100 milliós költés / biztosító (vagy alkusz), HA csak online költést nézünk, akkor biztosan óriási túlzás tényleg, de teljes marketing költségnek reális lehet. Az eredeti cikkben médiavásárlási költségnek van írva (tv, rádió, print, Internet).

  • Végh Győző írja:
    Mar 16 2017 4:05 pm

    Ma is aktuális… az online teret még sokáig az online alkuszok fogják uralni. A biztosítók egyszerűen az ügyfelekre hárítják át a sok százmilliós milliárdos kampányköltségeket, így csak meg kell rendelni a hirdetést és fizetni a jutalékot az online alkusznak. így nem kell bajlódni weboldallal, SEO-val, meg egyebekkel… A saját online felületükre meg betalál aki betalál…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kapcsolódó cikkek

  • Elkezdődött a 2010-es kötelező biztosítás kampány Tavaly írtam már a KGFB kampányról, most Dunder Krisztián foglalkozik…
  • Keresőmarketing: mi, mennyi, miért? "A keresőmarketing cégek által kínált szolgáltatások korrekt árazása. Egyáltalán miért…
  • Google algoritmus váltások A 2009 előtti időszakban a Google kommunikációja minimális volt az…
  • Rangsorolási faktorok keresőkben A SEOmoz portál 37 SEO szakember közreműködésével készített egy listát,…
  • Médiapiac interjú a keresőoptimalizálásról Dunder Krisztián a napokban publikált egy cikket a Médiapiacon, amely…

Keresőoptimalizálás alapok

  • A keresőoptimalizálás alapjai
  • Google algoritmus frissítések
  • SEO eszközök
  • Online SEO tanfolyam javaslatok
  • Core Web Vitals

Longhand social

Kapcsolat

Email: longhand@longhand.hu

Legjobb SEO cikkek

  • Duplikált tartalom
  • Képek optimalizálása keresőre
  • PDF optimalizálása keresőre
  • Kulcsszavas keresések típusai
  • Keresési szokások online vásárlás során
  • “Kulcsszó optimalizálás”
  • A leggyakoribb tévedés: “A SEO alapja a linképítés”

Legújabb cikkek

  • Google UX iránymutatás
  • SEO analitika előadás
  • Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is
  • Paid & Organic riport – értékes kulcsszó statisztikák adwordsben
  • On-site search – Google Analytics
© Copyright 2022 Longhand.hu. Minden jog fenntartva.