Site icon Longhand

Médiapiac interjú a keresőoptimalizálásról

Dunder Krisztián a napokban publikált egy cikket a Médiapiacon, amely a Google fejlesztéseivel és kapcsolódó SEO kérdésekkel foglalkozik.
A cikk végén én is válaszoltam néhány kérdésre, ez a nyilatkozat rész olvasható az alábbiakban, a teljes cikket pedig javaslom a Médiapiacon elolvasni.

Mely webes szereplőknek a legfontosabb a keresőoptimalizálás?

Az egyik legkiemelkedőbb szektor az utazás, egy a brit piacon végzett kutatás szerint a célközönség több mint 90 százaléka használ keresőt online utazási foglalások előtt. Műszaki cikkek vásárlása esetén 60-70, pénzügyi termékek kiválasztása során 50-60 százalékos az átlagos keresőhasználati arány.

A magyar webáruházak bevételeinek több mint 50 százaléka jellemzően közvetlenül a Google találati oldalairól érkező látogatókból származik. Ez alapján éves szinten a kisebb piacokat megcélzó webshopoknál néhány tízmilliós, a nagyobb webáruházak esetében pedig akár több száz millió forintos nagyságrendű bevételek múlnak a hatékony keresőmarketing-stratégián (még a legerősebb brandek esetén is az eladások minimum 40 százaléka organikus Google-forgalom).

Direkt üzleti értékén túl a keresőmarketing olyan kulcsfontosságú csatorna az online marketingben, amelyen keresztül a legtöbbet tudhatjuk meg a célközönségünk igényeiről és termékeinkhez/szolgáltatásainkhoz fűződő viszonyáról. Nem véletlen, hogy a webes analitikai kultúra is elsősorban a keresőmarketing mentén kezdett el leghamarabb fejlődni.

Miben változott a Google az elmúlt tíz év során?

Korábban elegendő volt egyszerűbb technikai és tartalmi feltételeket teljesítve, kevésbé jó minőségű oldalakkal jó keresőforgalmat elérni. Ezt felismerve az angol nyelvterületen új típusú médiacégek jöttek létre, „content farmokat” létrehozva, amelyeken tonnaszámra termelték az olcsó, rossz minőségű tartalmakat, hogy a Google útján szerzett forgalmat hirdetési felületek értékesítése révén monetizálják. Nem a minőségre koncentráltak, hanem az állandó keresőforgalmat biztosító kulcsszavas kifejezésekre. Ez a Google részéről is gyors válaszlépéseket követelt. A Panda-update-ek után a korábbinál sokkal nagyobb súllyal jelentek meg a minőséghez és megbízhatósághoz kapcsolódó jegyek a rangsorolásban. A Google+ időközbeni útjára bocsátása és találati listába integrálása véleményem szerint nemcsak egy közösségi szolgáltatás elindítását jelenti, hanem újabb stratégiai lépést is a személyesebb találati listák és a könnyebben azonosítható márkák és szerzők felé. A brand, a szerzői autoritás és a minőségi tartalom várhatóan egyre nagyobb súlyt kap a Google rangsorolási algoritmusában a jövőben.

Hogyan érintik a SEO-t ezek a változások?

Az kifejezetten előny a jövőre nézve, hogy a spammel, illegális technikákkal operáló megoldásoknak sokkal kisebb lett a mozgástere. Nem rombolják a piacot, és ez az ügyfeleket is arra ösztönzi, hogy a hosszú távon megtérülő minőségi megoldások felé forduljanak, belátva, hogy a minőségi keresőforgalom minőségi tartalmat is kíván.

Szerző: Dunder Krisztián, DUNDER.HU

Exit mobile version