Site icon Longhand

Megszűnt, lejárt oldalak kezelése a kereső-indexben

Egy szokatlan üzenet jött az árajánlat kérő űrlapon keresztül az imént.
Idézem, talán nem haragszik meg érte az illető hölgy, a konkrét információkat kivettem az üzenetből:

“itt szeretném a segítségüket kérni, azzal az esettel kapcsolatban, hogy az elmúlt félévben feladtam egy kiadó lakás hirdetését, és az az adott oldalról már rég törölve lett, de a google keresőben még mindig kidobja a hirdetést ami név szerint lett feladva, így folyamatosan telefonokat kapok még mindig!
Kérem,legyen szives törölni a következő adatot:……”


A bizalmat köszönöm, de az ügyben, csak az érintett portál fejlesztője tud közbejárni.

A fent említett dolog, egy tipikus lekezeletlen probléma, hirdetési oldalak esetén, amelyről nem először hallok, ezért gondoltam érdemes megosztani egy megoldást itt a blogon, amit tanácsolni szoktam az ilyen problémák kezelésére.
A megoldást 410-es státusz kódnak hívják.
Ez a státusz kód jelzi a kereső crawler számára, hogy az URL-en lévő tartalom véglegesen törlésre került, dobhatja az indexből, azonnali hatállyal.
(404-es státusz kód esetén a hivatalos várakozási idő amíg kikerül az indexből, 30 nap, ez a gyakorlatban sokkal tovább el szokott tartani. Olyan URL-ek esetén azért ne alkalmazzuk a 410-et, amelyek újra aktualitást nyerhetnek 2 nap múlva… Egyedi, azonosítót is tartalmazó hirdetések URL-jeinél alkalmazható jó megoldásként.)

kiegészítés: érdemes a keresőindexből eltávolítandó URL-eket egy külön sitemapre is felvenni, friss lastmod dátum beállításokkal, így a kereserőbot hamarabb megtalálja ezeket az oldalakat.

Exit mobile version