Site icon Longhand

SEO és a nagyvállalatok

Mosquito úgy gondolja, olyan méretű brandeknek nem szükséges a keresőoptimalizálás, mint a Coca-Cola, Canon és hasonló nagyságrendű nevek.

Tévedés.
Nagy brandeknek kifejezetten fontos az igazán jó content és a SEO, nézzük is miért, remélem Mosquito-t is sikerül meggyőznöm.

A Google keresőforgalmára építő, pénzügyileg sikeres webes vállalkozások jelentős része a brandek által, a Google keresőn keresztül neki ajándékozott keresőforgalomnak köszönheti az üzleti értékét.

Erős brand esetén, a webes tartalom és a SEO kérdését inkább úgy tehetjük fel: mennyi forgalmat kívánunk a sajátunkból odaajándékozni másoknak az interneten?

Nemcsak kész, konkrét vásárlási szándékkal indítanak a neten felhasználók keresést.
Nézi a TV reklámot, hall egy szórakoztató elektronikai termékről és beírja a nevét. Elkezd akció, teszt, leírás után keresni.
Ideális esetben a gyártó a weboldalán, felkészülten várja ezeket a kereséseket.
Olyan tartalommal amely informatív, minden felmerülő kérdést megválaszol és meggyőző a potenciális vásárló számára, hogy a termékhez magas szintű terméktámogatást kap a gyártótól.

Hivatalos oldal híján, számtalan helyen landolhat a felhasználó.
Esetleg egy szubjektív teszt cikken, amit a konkurens gyártó vásárolt meg, hogy egy összehasonlításban a saját termékét hozzák ki győztesnek.

Nemcsak gyártók, de forgalmazók esetén is előfordul, hogy nem fordítanak megfelelő figyelmet a webes megjelenésre.
Remélem nem haragudnak meg a GlobalPlaza portál tulajdonosai, ha példaként őket említem meg, milyen remekül konvertálható, tetemes, értékes forgalmat lehet szerezni multik offline reklámköltéseiből.

A GlobalPlaza, nagyáruházak akcióit monitorozza.
Tesco akció kifejezésre, jelenleg még a Tesco weboldalát is megelőzik, a találati lista első helyét megszerezve, de hasonló a helyzet egyéb áruházláncok esetén is és magukra az offline csatornákon meghirdetett akciókra is remekül szerepel a portál.
Megkérdőjelezhető, hogy a végleges vásárlások számát mekkora mértékben befolyásolja a dolog, de ami tény: a GlobalPlaza egy olyan portál amely a Tesco konkurenseinek az akcióiról is beszámol, plusz potenciális reklámfelület konkurenseknek.
(Megközelítőleg olyan napi 18-20 ezer visit lehet a Globalplaza-n, ami magyar tekintetben elég szép szám.)

Erősen fogalmazva, a keresőoptimalizálás egyik legjobban jövedelmező lehetősége, a brand hijack. Ennek fényében érdemes átgondolni a SEO fontosságát a nagy nevek szemszögéből.

Exit mobile version