A belső keresések elemzéséről tartottam előadást Keresőmarketing Napon és pár nappal később UX Meetupon,
az ehhez kapcsolódó prezentációt osztom meg az alábbiakban.
Az on-site search egyértelmű információkat ad a látogatók céljával kapcsolatban, ritka értékes riport analyticsben,
emellett sok site esetén a leggyakrabban használt, legfontosabb funkció az oldalon.
A prezentációban látható néhány magyar példa amiből kiderül, hogy sok helyen nem értik a jelentőségét, de szerencsére vannak pozitív példák is (pl. OTP)
Szó esik a beállítási lehetőségekről, mi a fejlesztők teendője amennyiben nem klasszikus GET-es lekérdezéssel működik a belső kereső hanem POSTtal és hogyan állíthatjuk be filterrel a keresési stringet, amennyiben nem query paraméteres az URL, de elérhető benne a kulcsszó (+ opcionálisan a kategória).
Az alap trackingen túl még néhány javaslat, opcionális mérési beállításokra.
A végén pedig néhány – technikailag – egyszerű megoldás, amivel bele lehet merülni részletesebb elemzésekbe.
Az előadás fent van Ustreamen is: UX Budapest Meetup – március
(felvétel elején sajnos hiányzik a hang)
Csesznák Anita (BGF), Katona Zsuzsa (Deep In Data) és Tóth Zoltán (Prezi) előadásai láthatók még a felvételen.
2 hozzászólás
Jó volt az előadásod az UX Meetup-on, bár sajnos én csak az ustreamen tudtam követni. Meglepett a 5-25%-os statisztika, amit tapasztaltál a hazai weboldalakon!
Örülök, hogy tetszett!