Site icon Longhand

PPC vs organikus találatok

Gyakori kérdés, hogy melyik értékesebb, a PPC hirdetésen keresztül szerzett látogató vagy a keresőoptimalizálás révén organikus találatokból a weboldalra érkező látogató.
Mely’ típusú látogatóknál lesz nagyobb a konverzió, a webshopban az adwords kampányon keresztül érkezett emberek vásárolnak-e inkább, az utazási oldalon milyen típusú látogatók foglalnak majd szállást többen és így tovább..
Ismert dolog, hogy organikus találatok iránt “nagyobb a bizalom”, bannervakságra jellemző viselkedés valamelyest kialakul minden felhasználóban idővel és érvényesül a PPC hirdetéseken is. Viszont lehet, hogy a PPC hirdetést választó felhasználónál nagyobb a vásárlási intenció.

Egyértelmű választ nem lehet adni a kérdésre, ahány eset, annyi egyedi tényező lehet.
Ezer szempontot fel lehet sorolni mind a SEO mind a PPC javára, a mérésből (pl. Google Analytics statisztikák okosan kielemezve) pontos képet lehet kapni végül, hogy “mi mennyit hozott”.
Dave Naylor egy minapi postjában webshop statisztikákat mutat be, amelyben az organikus találatokból érkező látogatók konverziója jobb (organikus találatok konverziója: 0.39%, ppc konverzió: 0.24% ), de később kiemeli, hogy van a statisztikában olyan látogatója is aki eredetileg PPC hirdetésen keresztül talált az oldalra és a későbbiekben a domain névre keresve érkezett a keresőből, amikor vásárolt az oldalon. Mérésnél ilyen tényezőket sem szabad kihagyni, ha teljesen pontos képet szeretnénk kapni.
Brand jellegű domaineknél egyébként ez nagyon jellemző – ami Dave példájában is szerepel – , hogy van egy nem elhanyagolható százaléka a felhasználóknak akik keresőben a brand illetve domain névre rákeresve(pl. Origo, Index …) érkeznek organikus találati listáról. Érdemes a brand névre is gyúrni a PPC kampányokban, ha az még nem látszik elég erősnek a kulcsszavas statok alapján.

Szívesen fogadok kommentekben egyéni tapasztalatokat ppc vs. organikus találatok eredményességével kapcsolatban. Kinél mik az arányok konverziót illetően?

Exit mobile version