Ahogy azt sok internetes média hírül adta, a magyar fejlesztők által készített IndexTools-t felvásárolta a Yahoo.
Az IndexTools egy webes analitikai alkalmazás, webes forgalom, keresőhirdetés kampányok mérésére, hasonlítható a Google által támogatott Google Analytics és a napokban indult Microsoft Gatineau alkalmazásaihoz.
Világszerte ismert és használt szoftverről van szó, több éves múlttal, nem véletlenül találta meg a Yahoo.
Utánaolvastam kicsit, hogyan fogadták nemzetközi szakemberek a hírt, több helyen leírják hogy az IndexTools nagyságrendekkel jobb mint a Google és Microsoft analitikai eszközei.
Amennyiben a Yahoo, a Google és Microsoft gyakorlatát követve ingyenesen a felhasználók rendelkezésére bocsátaná az eszközt, sokan hátat fordítanának a GA-nak.
Anil Batra a blogján különböző forgatókönyveket ír le, hogy milyen hatást gyakorolhat az IndexTools a nagy keresők versenyére amennyiben ingyenes eszköz lesz, megmosolyogtató variációkat ír (pl. Google vagy a Microsoft válaszul felvásárolja a WebTrends-t), de nem zárható ki egyik lehetőség sem, Nagy Testvér nem fog örülni, ha a Yahoo beül elé az első sorba takarva a jó rálátást.
8 hozzászólás
Érdekes hír, de nagyon nagy durranásnak kéne ahhoz lenni, hogy a már meglévő GA accountokat másra cseréljük szerintem. Persze az új accountok szempontjából hosszú távon biztos nem mindegy…
nem feltétlen.
azt írják, hogy jobb mint a GA, ha tényleg ingyenessé válna, én bizony kipróbálnám.
Az más kérdés, hogy aztán tartósan is maradnék mellette, vagy visszatérnék a megszokott GA-mhoz
Én is biztos kipróbálnám, de kétlem, hogy az ügyfeleim nagy része könnyedén otthagyná a régi adatait a Googlenél és kezdené előről az adatgyűjtést, ahhoz meg lusták, hogy két rendszert használjanak. Vagy ha ki is próbálnák az újat, akkor is meg használnák mind a kett?t, de akkor ugye a gugli sem kell, hogy ‘vakoskodjon’.
Már az is elég lenne, ha ugyanazt tudná, mint a GA, csak gyorsabb lenne :)
Egyébként pedig a GA _mellett_ nagyon jó lesz, így két forrásból is lesznek adatok…
Ha ingyenes lenne, vagy kedvez? ára, akkor én tutifix, hogy kipróbálnám… és mivel fontos az, hogy nagyon pontos adatokat tudjon az ember szerezni, ezért ha pontosabb / gyorsabb / több adatot képes feldolgozni és prezentálni, én hosszabb távon is fizetnék érte, amellett, hogy esetlegesen megmarad egy GA.
Értékes hír! Szorítottam néhány momentumot, hogy tágabb rálátást nyerjek a témára. Öszintén szólva, kis oldalak esetében mind1, ha GA vagy IT, de egy nagy(obb) vállalkozás tulajdonosa már kemény fejfájás elott áll, hogy váltson vagy maradjon.
Egyet nem ertek ha az indextools jobb mint az analytics (urchin) akkor a google anno miert nem ezt vette meg? ha en vasarolnek biztosan figyelembe vennem melyik a legjobb analitikai eszkoz… mas is lehet sztem a hatterben. Ill. a yahho nem hiszem h. birna hardverrel ha raugrananak a userek, emlekezzunk csak vissza a googlenak is majdnem beletort a bicskaja (sok – sok honapig limitalt es uj regisztraciokat nem fogadott!).
Esetleg nem volt még akkoriban eléggé ismert, nem volt még jobb mint a GA, meg ezer egyéb oka lehet.