Fentiekhez hasonlóan fogalmazza cikkének tartalmát Eric Enge a Search Engine Watch magazin oldalán (a zárójeles résztől eltekintve. az már az én kiegészítésem, ld. majd lentebb a magyarázatot)
Eric cikkének fordítása található meg alábbi bejegyzésemben.
Nos, elkezdtem fordítani Eric cikkét aztán rájöttem annyira nem tartalmas, hogy azt teljes egészében elejétől-végéig…, inkább pár mondatban összefoglalva:
Eric azt írja cikkében, hogy jelen volt a legutóbbi New York-i SES konferencián és összegzésképpen, ami legtöbbször megfogalmazódott benne, az az hogy a hosszú ideje néhány praktikán alakuló keresőmarketing és web marketing már idejétmúlt, az internetnek is van egy evolúciója és a mai internetezőközönség már nem az akinek olyan könnyen el lehet adni weboldalakat csak azáltal, hogy a keresőkben első helyeken szerepelnek.
Az eddigi web marketing amely ügyes link-cseréken, orrvérzésig optimalizált oldalakon, vásárolt linkeken alapult átalakult, megváltozott.
Mára legalább annyira meghatározóak a közösségi oldalak (Digg, del.icio.us) mint a keresők.
És itt érek el Eric cikkének kb. közepére, ami szerintem másról nem szól mint hogy elkezd promotálni néhány weboldalt és blogot amelyekből hasznos tanácsok meríthetőek az új trendet illetően – és kiteszem a cikk végére a zárójelbe írt szöveget (jó szándékkal álltam neki az olvasásának, nem volt prekoncepcióm).
Gyakorolni kell még ezt a social link sharing módszert Eric, de azért köszönjük a magvas gondolatokat. :)
8 hozzászólás
Mi a helyzet itthon? A “web2” még eléggé gyerekcipőben jár. Megérne valami _tárgyilagos_ összefoglalót. Ahogy én látom náunk még mindig a *.lap.hu vezet, ha linkeelésről van azó. (Egy technika, ami “odaát” már az ezredfordulón elavult.)
Berényi Konrád blogjában olvashatsz sokat erről a web2 témáról, magyar közösségi oldalakról, trendekről, ha érdekel.
https://onlinemarketing.blog.hu
Linkelés téma azért nem avult el annyira, ha a Google-ban jó helyezésre van szükséged, sajnos (ld. Colbertes cikk). Most kezdenek harcolni éppen a katalógus oldalak ellen (ld. Matt Cutts…), pedig ők nemzették ezt a gyermeket.
Köszi a linket. Beleolvasgattam (nem egészen az én stílusom de nem ez most a lényeg), de amire én gondolok, az keresőoptimalizálási szempontból való értékelés. Tehát, mi a magyar web2 optimalizálási értéke?
A legtöbb 2.0 ötletnek (digg, youtube, miitudomén) van silány hazai utánzata, a kérdés, hogy ezek milyen erőt képviselnek. Illetve külföldi (digg, myspace) cuccoknak mennyire létezik amolyan magyar szekciója. A del.icio.us amennyire én látom, nagyon jól működik magyar viszonylatan is. A digg, ami központosított (címlap) nem nagyon lesz meghatározó, amég nem lesz támogatás az egyes nyelvekre (pl magyar címlap).
Mi a helyzet a hazai blogokkal? Amit én látok, még eléggé sz?k réteghez kötehtő a dolog. – Vannak a tinik, akik verseket írnak, és a hatamlas arcal, viszont kevés tapasztalattal rendelkező huszonéves (főleg marketing) “szakemberek”.
Azért fura a magyar helyzet, mert a technika itt van, viszont társadalmilag nem öleltük át ezt a dolgot, és a web2 közösségi ereje csak így működne.
Most jól megválasztoltam a kérdésemet, de ez csak az én tapasztalatom. Szivesen látnék egy szilárd alapokon álló helyzetképet, mégegyszer: keresőoptimalizálási érték tekintetében.
“van silány hazai utánzata, a kérdés, hogy ezek milyen erőt képviselnek.”
A lokalizáció hatalmas előnyt jelent. Érdemes pl. blogügyileg megnézni a miner.hu statisztikáit blogügyileg: ha összeadjuk az összes külföldi blogszolgáltatónál vezetett blogok számát, akkor sem közelítik meg csak a freeblognál vezetett blogok számát.
Ami a web 2.0 kultúráját illeti, ez még külföldön is inkább alakulóban van szerintem – itthon is alakulóban van, ennyi. Szerinted külföldön a többséget nem a huszonéves nagypofájúak, meg a versíró tinilányok adják? :)
Bence:
annyira nem egysíkú azért a hazai blogos közönség, magam is olvasok több szinvonalas blogot.
web 2.0 kérdés tekintetében pedig nyilván vannak olyan trendek amelyek nemzetközi szinten többszázmilliós közegben hamarabb terjednek, de itt is elindult a dolog. Példaként: Konrád blogját olvasgatva egyik kommentben láttam, hogyan büszkélkedett a hotdog.hu tulajdonosa, hogy elérték a 300.000 felhasználót, meg milyen fícsörökben jobb a többi közösségi site-nál. Én meg megjegyeztem rá, hogy biztos így van, de a promócióján kellene erősíteni kicsit, mert eddig az életben nem jártam a weboldalukon, annyi amennyit tudtam róluk, hogy nagyobb összegért megvették egy magánszemélytől a domaint egy-két éve.
És akkor felnéztem a weboldalra a bejegyzésem után és azt láttam, hogy tényleg rengeteg fiatal fent van, csak ?k már nem az én generációm. Más módon terjednek, népszerősödnek, nőnek a közösségi oldalak és attól még hogy én nem tudok róluk, mennek rendesen.
Nem hiszem, hogy a százmilliókon múlna. Ahogy írtam, szerintem azért nem fogható munkára a hazai netes tömeg, mert egyszerűen nem tart még ott a netes műveltség.
A hotdog.hu-hoz nekem volt szerencsém régebben pár másodpercre. Igazából semmi köze a web2höz. Ez egy közösségi oldal ahol fiuk lányokat és fordítva keresnek. Marketing szempontjából biztosan fontos terep, de azon kívül, hogy ronda háttereket állíthatnak be a felhasználók (a’la mysqpace) nem látok benne újdonságot.
Ha itt lenne a web2 mi tudnánk róla :)
Tessék itt egy video Neked Web2-ről Erdélyi Superman Zsolt tolmácsolásában.
:)
https://www.videobomb.hu/video/Web_22_Symposium_Szupermen_
Hahaha.. Ez tetszett :D És stilszer?en videobomb.. :)