Rand Fishkin írt egy nagyon jó bejegyzést, ahol spam jellegű tartalmak találati eredményeivel szemlélteti a Google algoritmus domainekkel kapcsolatos viszonyát.
Konkrétan, mennyire fontos és előnyös jellemző rangsorolásnál, ha az adott domain úgynevezett authority domain, amely iránt nagyobb bizalommal van a Google.
Néhány ‘buy viagra’, ‘xanax’, ‘cheap payday loan’ jellegű keresés találatait megvizsgálva azt a konklúziót lehet levonni, hogy a google által megbízhatónak tartott domainek a legalkalmasabb helyek spam jellegű tartalmak találati listák élére való pozicionálására.
A konkrét oldalak backlinkjeit megvizsgálva az látható, hogy rossz minőségű backlinkek támogatják a tartalmakat, többnyire linkfarmokról, a jó eredmény a találati listán, nem az erős backlinkek eredménye, hanem a domain iránti bizalomé amelyen találhatóak.
Bánó szokta azt mondani, hogy én egy domainfetisiszta vagyok, dehát nem én vagyok az, hanem a Google. :)
Meghatározó a domain – és a tartalmának – a kora, a múltja.
Ha teszünk egy www site:.hu keresést, láthatóak azok az oldalak amelyek authoritynak számítanak, nem nagyon látható a 100-as listán 3 éves domain-nél fiatalabb.
Más kérdés, hogy magyar találati listán a kompetitív kifejezések többségére lehet “győzelmet aratni”, pár hónapos domainel is.
5 hozzászólás
Te lenni “domainfetisiszta”: szigorúan egybeírva. Én meg kontentbuzi.
De nincs teljesen igazam, mert ezt mindig olyankor mondom, amikor a domain _korával_ jössz.
Úgy van, ahogy fentebb mondod, a Google az igazi domainfetisiszta: “Google ranks sites, not pages” – szól a régi klasszikus.
Én a domain korába vetett feltétlen hitre nem rezonálok, de arra nagyon, hogy igenis “meg kell csinálni” egy-egy domaint a keresőkben (authdomain), és ez nem megy 3 hónap alatt.
Egyetértek az utolsó mondattal! ;)
Ha rákeresek a magyar oldalak között a “satu” szóra a hetedik a satu.hu
Fél éve is rákerestem, akkor is ugyanaz volt az oldalra összes tartalma: http://www.satu.hu és akkor is nagyon elöl volt.
Mára ez a domain már a szívügyem lett, fél év múlva megint rákeresek.
Ez már nem a domain authority kérdése, hanem a kulcsszavas egyezések kiemelt el?nyének kérdése, de másik érdekes pontja a Google algonak, igen :)
Egyszerűen az a döntés állhat mögötte a Google fejleszt?inek a részéről, hogy a domain kereskedelemben nagyon nagy értéken mennek a jó nevek, olcsó spam tartalomnak nem fognak ilyet vásárolni.
Az meg nem akkora baj, ha egy kevésbé keresett szóra oktalanul előre kerül a “kulcsszavas domain”.
Longhand May 6th, 2008 at 10:45 pm:
“… a domain kereskedelemben nagyon nagy értéken mennek a jó nevek, olcsó spam tartalomnak nem fognak ilyet vásárolni.”
Pontosan.