Többen kérdezték az utóbbi időben: mi az egyszerű módja az adwords hirdetéseken keresztül szerzett forgalom esetén, hogy a teljes kifejezést lássuk analyticsben a kulcsszavas kifejezések között, amire a látogató a Google-n keresett, ha broad vagy phrase hirdetéssel hirdettünk.
Azért is fontos az opció, mert a Google Adwords riport, nem ad teljes listát, “személyiségi jogok”-at említve, miközben elengedhetetlen egy teljes lista, negatív kulcsszavak listájának az építésére, többek között.
A dolog egyszerűen, két filterrel megoldható.
Első filterben egy reguláris kifejezést használva, egy egyedi tárolóba mentjük a szükséges paramétereket a látogató URL-jéből, majd ezt felhasználva, második lépésben felülírjük a – teljes kifejezést is tartalmazó – saját formával, a Campaign Term változót amit az Analytics a kifejezés tárolására és megjelenítésére használ.
A reguláris kifejezés: (\?|&)(q|p)=([^&]*)
A két filter beállítása sorrendben egymás után:
I. filter
II. filter
5 hozzászólás
És utána célszer? létrehozni X search and replace filtert, amivel visszaalakítjuk az URL kódolású ékezetes karektereket, hogy szalonképes legyen a jelentés.
v3dev: igen, jogos észrevétel, 3-4 ékezetes karakterrel, csodás kinézet? stringeket produkál. :)
Érdemes az URL-ben kicserélni az encodeolt ékezeteket.
Ragyogó megoldás – egy hete megcsináltam a két filtert és ma megdöbbentem, még mennyi kulcsszót ki kell zárnom az Adwords kampányból, melyek félrevezették eddig a látogatókat és persze rontották a Bounce Rate-et.
Köszönöm Long, szuper hasznos számomra!
Kefe: örülök, hogy hasznos volt a dolog! Jó konverziót! ;)
Sziasztok,
az Analytics-szel és az Adwords-szel mostanában kezdtem el ismerkedni. Nagyon hasznosnak találom ezeket a bejegyzéseket, de ezzel most egy kicsit elakadtam.
Kérlek segítsetek, egyáltalán hol tudok ilyen filtereket beállítani. Nézegettem a Sz?r?kezel?t, de szerintem rossz helyen járok.