Email: longhand@longhand.hu
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés

21
may
29

Keresőoptimalizálás harmincháromezeré’

Szerző: LonghandJelenségek29 hozzászólás

vadászpuska
Feleségem egy kis vidéki általános iskola titkárságán dolgozik.
Jön ma haza, meséli, hívta az iskolát egy “cég”, hogy keresőoptimalizálást vállalnak, 33 ezer forintért optimalizálnák az iskola weboldalát.
Az a folyamat zajlik amiről a Meghívó című bejegyzésben már írtam.
Ideje lenne fogni egy vadászpuskát, körbejárni vele ezeket a telefonbetyárokat és adni nekik egy kedvezményes ajánlatot.

Hasonló cikkek:

  • HTML és CSS a keresőoptimalizálás szolgálatában
  • Kedvezményes ajándék kuponok - kereső
  • Keresőmarketing: mi, mennyi, miért?
  • Keresőoptimalizálás - ahogy én látom
szélhámosok

Megosztás

Rólam Longhand

29 hozzászólás

  • Jeremy írja:
    May 21 2008 1:30 pm

    Szerintem meg csak irigykedsz!

    Csak vicceltem ;) , sajnos nagyon sok az ilyen kókler manapság.

  • Longhand írja:
    May 21 2008 1:42 pm

    Nincs mire “irigykedni”, a lehetőség mindenki számára adott, hogy körbetelefonálja a földhivatalokat, polgármesteri hivatalokat, általános iskolákat és egyéb közintézményeket. :)

    Célzottan olyan rétegekre mennek akik tájékozatlanok a dologban és kihasználhatóak, keresőoptimalizálásra amúgy meg jellemzően semmi szükségük, de a tájékozatlanságuk okán erről fogalmuk sincs.

    És persze a jelenség a legtöbb szakmában megvan, elég csak a szomszédos tevékenységekre tekinteni, webfejlesztés, webdesign…

  • Merras írja:
    May 21 2008 1:53 pm

    Nem tudom, nem lenne-e érdemes valahogy összefogni valami kampány erejéig, hogy legalább felhívjuk a figyelmet arra, hogy vannak ilyen kóklerek. Mert ok, hogy a SEO blogokban, marketinges fórumokon van erről szó, de ezeket jellemzően nem azok olvassák, akik az ilyen átveréseknek a szenved? alanyai lesznek.

  • Longhand írja:
    May 21 2008 2:10 pm

    Szükség lesz rá előbb-utóbb.

  • bano írja:
    May 21 2008 2:35 pm

    Különösebb energiát felesleges belefeccölni, az ilyen csávók nagyon alacsonyra l?nek, nem igazán van metszetük a mi piacunkkal.

  • Longhand írja:
    May 21 2008 2:39 pm

    ez teljesen így van, de a SEO “szakma” amúgy se túlzottan pozitív megítélést elég hatékony szét tudják rombolni mégjobban.

  • Merras írja:
    May 21 2008 3:02 pm

    bano: franc se tudja, nekem speciel így ebben a formában is eléggé cseszi a cs?römet a dolog. Lehet, hogy az XYZ ált. isk. nem a mi piacunk, de én örülnék neki, ha az XYZ ált. isk. is tisztességes kiszolgálást kapna, ha véletlenül szüksége van SEO-ra, SEM-re. (Vagy ha nincs, akkor lenne valaki, aki megmondja nekik, hogy nem, gyerekek, nektek nem erre van szükségetek.)

  • BobMaster írja:
    May 21 2008 9:54 pm

    Ez a szakma is fel fog higulni, mint a számítástechnikai kereskedelem. Keresked? társaim a seggüket odaverik a földhöz, ha 8-9%-ot megkeresnek egy alaplapon. Majd ebbe a szakmába is szépen beszivárognak az aláb*szós kóklerek, akik megnézik, hogy más mennyiért csinálja és alámennek. Mivel egyre többen lesznek, n? a verseny, és az egész spirál a mélypontra viszi a jövedelmez?séget, néhány év múlva napi 12 óra SEO-val lehet majd annyit keresni, mint most heti 4 órányival.

    Mert a júzert csak az érdekli, hogy olcsóbban megkapta, 2-3%-nál még talán kiválasztja a drágább szolgáltatót, feltételezve, hogy jobb szolgáltatást kap, de afölött nem.

  • Longhand írja:
    May 21 2008 10:15 pm

    Más téma azért mint a kereskedelem.
    Itt szaktudás is kell, nem az van hogy valamelyik nagykerben megveszem a tudást kilóra mérve és azt továbbadom drágábban.
    Csak a közmegítélésben sokat ártanak az ilyen közintézményeket körbetelefonálgató gecik.

  • law írja:
    May 22 2008 12:39 am

    sztem a koklerek kikopnak a piac erdekes reszerol. az olcsosag lehet hogy egy idore megfogja az embereket, de idovel kiderul mit kapnak azert a penzert, es akinek fontos, az meg fogja fizetni a szolgaltatast. akinek nem fontos, az meg nekem spec nem is hianyzik mint ugyfel.

  • BobMaster írja:
    May 22 2008 7:22 pm

    “Itt szaktudás is kell, nem az van hogy valamelyik nagykerben megveszem a tudást kilóra mérve és azt továbbadom drágábban.”

    Ez azért elég “egyszer?” felfogás, csalódtam benned :( Ilyen alapon a gyártás is túró, mert ott is vesznek nyersanyagokat, alkatrészeket amiből aztán betanított munkások és gépek állítják el? a készterméket.

  • BobMaster írja:
    May 22 2008 7:25 pm

    law: “…de idovel kiderul mit kapnak azert a penzert, es akinek fontos, az meg fogja fizetni a szolgaltatast.”

    Ideális esetben így lenne. A póruljáró többség nem a szolgáltatóban, hanem a szolgáltatásban fog csalódni. De igen, lesznek akik újra próbálkoznak, nekik pedig k?kemény garanciákat kell letenni az asztalra és ?k hajlandóak lesznek kifizetni a kóklerek árszintjének többszörösét.

  • Kolos Tibor írja:
    May 23 2008 12:34 pm

    BobMasterrel értek egyet. A cégadatbázis piacon már végigéltem, ahogy a szakma felhigult, a szolgáltatás/igéretek olló tágra nyílt és nagyjából hitelét vesztette az egész.
    Félek, itt ugyanaz lesz. A kuncsaft ugye mindig azért rendel meg egy szolgáltatást, mert abban bízik, hogy valami nagyszer? dolgot kap. (“Élre programozzák”) Aztán kiderül, hogy nem n? jelentősen sem a bevétele, de még a látogatószáma sem. Ekkor a teljes szakmában csalódik, és lehet, soha többé nem vesz igénybe ilyen szolgáltatást. Az ismerőseinek is elmondja, hogy járt, akik ezek után szintén óvakodnak majd “ilyen optimalizálás izét kérni”.
    Ráadásul a miénk azért is különösen érzékeny piac, mert még mindig nóvumnak számít. Nagyon sokan nem tudják, hogy egyáltalán létezik olyan, hogy keresőmarketing meg keresőoptimalizálás. Amikor pedig először találkoznak vele, rögtön rossz ‘élményt’ szereznek.
    Ha nem akarunk 1-2 éven belül megbélyegzettek lenni, tényleg tenni kell a kóklerek ellen!

  • bano írja:
    May 23 2008 12:46 pm

    Akkor századszorra is: klasszikus KKV-nak nincs szüksége SEO-ra, neki PPC/AdWords/SEM kell.

    A jó SEO-t csak az internetes vállalatok tudják/akarják megfizetni egyfel?l, másfel?l pedig nekik van rá szükségük, hiszen az ? (forgalmi) nagyságrendjükben a PPC-re alapozás üzleti öngyilkosság.

    Kivételek lehetnek, ha valaki tud, jelezze.

  • Longhand írja:
    May 23 2008 12:59 pm

    Kösz hogy feloldottad a bennem kissé megtört kontinuitást a témában Bánó. :)

    Azért klasszikus KKV-t érdemes meghatározni akkor, mert így túlzásnak érzem kijelenteni.

    1. IMA konferencián Fazakas Laci az Árukeresőt is KKV-nak tekintve említette PPC sikertörténetnek amikor példát kértek :)

    2. Témafügg? is, hogy hol érdemes PPC, hol érdemes SEO, ne csak méretekben gondolkodjunk.

    (Olyanok egyébként sokan keresnek meg engem is akik nem nagyon értik meg, hogy nincs szükségük rá miután megpróbálok rávilágítani.)

  • bano írja:
    May 23 2008 1:22 pm

    Hát, ebben László elég nagyot tévedett, ez nyilvánvaló.

    Témafügg? is lehet, persze – ám szerintem jobban függ a nagyságrendtől.

    Nem nagyon tudok olyan témát, amit napi párszázas nagyságrendben SEO-ilag kifizet?d? volna. Aki tud, mondja.

  • Longhand írja:
    May 23 2008 1:29 pm

    Értem mire gondolsz, de
    online kereskedelem, turisztika, utazás, Zoltáán!
    Nem csak óriások léteznek ebben, gondolj kisebb utazási irodára például.
    Hogy ne csak az általános témákat említsem, repjegy értékesítési cuccok is közel vannak a “napi párszázas” volumenhez (több, de közel van).

  • bano írja:
    May 23 2008 1:45 pm

    Pedro,

    Szerintem egy ‘kisebb utazási iroda’ nem tud megfizetni korrekt SEO-t. Lehet, hogy tévedek.

    Nagyobb utazási iroda pedig már beleesik az ‘internetes vállalat’ kategóriájába, azaz bevételének meghatározó részét realizálja a weben. Azért mert valaki az interneten _is_ működik, attól még nem internetes vállalat.

    Ha valaki egy repjegy-értékesít? oldalt csinál, ahol Váci utcai irodát nem tart fenn, csak a weben értékesít, azt én már az ‘internetes vállalat’ kategóriába fileolom.

  • Longhand írja:
    May 23 2008 1:49 pm

    “Pedro” – LOL :D

    Ok, akkor csak a besorolásokkal volt a gond amiről az elején beszéltem.

  • Merras írja:
    May 24 2008 9:53 am

    Bano: szerintem is inkább az üzlet témája az, ami meghatározza, hogy PPC és/vagy SEO kell-e. Nagyon gyönyör? dolgokat ki lehet hozni PPC-ből, de a tény akkor is tény marad: nagy átlagban a top10 organikus találatokra 70%-ban kattintanak a népek, míg PPC-re 30%-ban. Továbbá, más a bizalmi faktor is: az látogatók sokkal inkább megbízhatónak tartják azt a lapot, amit “a Google rakott az élre”, mint amivel szponzorált linkként találkoznak.

    A klasszikus KKV-k pedig sokkal inkább tudják magukat long tail jellegű keresésekre pozícionálni, egy sz?kebb nichet becélozni, mint a struktúra miatt is nehézkesebben reagáló nagyvállalatok. A különféle black hat kollegák is ezt használták ki, amikor MFA oldalakat gyártottak ötezerrel.

    BTW, a nagyvállalatok mostanság fognak rájönni, hogy a találati listák nem feltétlenül a való életbeli nagyságot tükrözik, ezt Sziebig Péter is jól összefoglalta a BrandFestival Digitalon. És egy csomó esetben bizony jókora késésben vannak SEO-ügyileg a KKV-hoz képest.

  • Alex írja:
    May 24 2008 7:19 pm

    Ez a folyamat megfigyelhet? a gazdaság minden területén… Ha csak a sz?kebb részt nézzük, akkor sokan vállalnak honlapkészítés tízezerért! Ezzel nem tudsz mit kezdeni sajnos, csinálhatunk szerevezetet, listát, hogy ki az aki jól végzi a munkáját, de attól még mindig lesznek akik próbálkoznak.

  • bano írja:
    May 25 2008 7:13 am

    Merras,

    Tessék akkor példát mondani arra, hogy napi párszázas nagyságrendben hol kifizet?d? a SEO. Ne elméletit, hanem lezárt/megvalósított gyakorlatit.

    Én nem látom azt a szektort, ami napi párszázas nagyságrendben ki tudja termelni azt a pénzt, ami egy korrekt SEO korrekt tiszteletdíját fedezi.

    Fajlagosan (per látogató) a SEO sokkal olcsóbb, de egy kritikus tömeg alatt nem működik (nem térül meg). Lehet persze harmincháromezeré’ is, de abból csak post lesz itt Pedronál, nem pedig eredmény és megtérülés a megrendel?nél.

  • Merras írja:
    May 25 2008 9:43 am

    bano: tedd fel a kérdésedet a SEO fórumon, szerintem sokan fogják feltenni a kezüket. :)

    A SEO, pontosan a költséghatékonysága miatt mindenütt (a fejlett nyugaton és itthon is), pont hogy a KKV szektorban terjedt el elsőként. (A PPC szintén.) Ez okozza most a problémát a klasszikus nagyvállalatoknak – mert kiderült, hogy bizony az online jelenlét elengedhetetlen része a keresőkben való jelenlét is… amihez viszont nem elegendő önmagában a PPC. És a SERPen az a megdöbbent? szituáció fogadja őket, hogy KKV-kal kell küzdeni. Akár organikus találatban, akár PPC-ben. (Asszem, a BFD-n Keresztúri Gergely hozott jó példát erre – a bankok megrökönyödve kérdezik, hiteles-befektetés kulcsszó kapcsán, hogy “Ki a rák az a dr. Tóth András?”, merthogy a szponzorált linkek között ? permanensen top pozícióban van.)

  • bano írja:
    May 25 2008 7:56 pm

    Merras,

    Tényleg, ki a rák az a Tóth András? Valami ismert, gyakorlati példád van esetleg, vagy ? a kivétel, aki erősíti a szabályt? :)

  • Longhand írja:
    May 25 2008 9:37 pm

    Nem tudom rák-é vagy vizönt?, pénzügyi tanácsadó, egy kedves ismerős apja és Berényi Konrád kolléga ügyfele.
    Akkor már egy linket is érdemel: Tóth András

  • Longhand írja:
    May 29 2008 1:47 pm

    Volt egy hozzászóló ‘valaki’ nick-el, aki még az e-mail címhez is fake címet adott meg, visszapattant a neki írt személyes válasz.
    Kedves ‘valaki’: ilyen hozzászólásokat nem jelenítek meg.

  • Ildiki írja:
    Jun 8 2008 8:27 pm

    „Szerencsére” (?) az általános iskoláknak nincs ilyesmire pénzük. Sőt! Van egy olyan sejtésem, hogy a többségnek honlapja is. A működésüket kell(ene) optimalizálni, mert lassan elt?nnek. Bocs, kicsit off voltam!

  • Honlapkészítés írja:
    Jun 9 2008 12:14 am

    Szerencsére azért nem minden általános iskola van ilyen rossz helyzetben, és szerencsére egyre többnek van honlapja, bár a minősége más kérdés…Többnyire a helyi informatika tanárok művei…

  • kulcsszo írja:
    Aug 6 2008 10:33 am

    Sajnos vannak olyanok akik elvárnák, hogy igencsak alacsony áron legyen elkészítve az optimalizálás (és azt sem tudják mit is fognak kapni érte hossztávon milyen sikereket fognak majd elérni), és ami még elkeserít?bb az, hogy az elvárják, hogy az eredmények pár héten belül már jelentkezzen. “Mikorra várható hogy 1-10-ben legyen minden kulcsszóra a weboldal, mert még nincsen ott?”

Vélemény, hozzászólás? Válasz törlése

Az email címet nem tesszük közzé.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó cikkek

  • HTML és CSS a keresőoptimalizálás szolgálatában A blog történetének első vendégposztja következik. Varga Bence tisztelt meg…
  • Kedvezményes ajándék kuponok - kereső A Search Engine Land magazin számol be egy új weboldalról,…
  • Keresőmarketing: mi, mennyi, miért? "A keresőmarketing cégek által kínált szolgáltatások korrekt árazása. Egyáltalán miért…
  • Keresőoptimalizálás - ahogy én látom Keresőoptimalizálás, a témakör amelyről a blogom is elneveztem, köztudatban egy…
  • Meghívó Ugyan közeleg a születésnapom, de most egy más jellegű meghívóról…

Cikk kategóriák

  • Állás (2)
  • Domain (24)
  • E-kereskedelem (5)
  • Google (44)
  • Google Analytics (14)
  • Heti termés (9)
  • Jelenségek (44)
  • Keresők (7)
  • Keresőmarketing (12)
  • Olvasói kérdések (2)
  • SEO cikkek (130)
  • UX (1)
  • Webanalitika (2)
  • Webfejlesztés (7)

Legutóbbi hozzászólások

  • Végh Győző - Kötelező biztosítás kampány, milliárdos költésekkel
  • Peter - Google Analytics: saját forgalom kiszűrése
  • Gr3nT - Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is
  • Longhand - On-site search – Google Analytics
  • Gabrics András - On-site search – Google Analytics
  • totisti - Állás: Sanoma SEO marketing menedzser
  • SEO és branding startupoknak - Keresőoptimalizálás – Google szabadalom
  • Szendi András - Új link attribútum: canonical
  • Szépe Viktor - Híroldalak gyorsasága – 2013
  • Napi zene 15. – zencsaj • Peter Gabriel - I Grieve | STRO-B.COM | - Türk István (Moszi)

Legutóbbi bejegyzések

  • Google UX iránymutatás január 11, 2019
  • SEO analitika előadás március 3, 2016
  • Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is április 10, 2014
  • Paid & Organic riport – értékes kulcsszó statisztikák adwordsben március 28, 2014
  • On-site search – Google Analytics március 21, 2014
  • Híroldalak gyorsasága – 2013 január 9, 2013
  • Google Analytics webfejlesztőknek december 1, 2012
  • Türk István (Moszi) szeptember 18, 2012
  • Állás: Sanoma SEO marketing menedzser június 8, 2012
  • Ha a rendszergazda nem szólt -> Robotto június 5, 2012

Kapcsolat

Email: longhand@longhand.hu
© Copyright 2020 by Longhand.hu. Minden jog fenntartva.