Maradjunk még a blogoknál és a SEO tippek után jöjjenek marketing fogások amelyekkel blogunk látogatottságának növeléséhez kaphatunk jó ötleteket.
Az ötleteket többnyire egy kiváló marketing szakember, Seth Godin írásaiból merítettem.
Az egyszer?bb gyakorlati trükkökön túl, blog szerzői magatartásformákról szól amelyek előnyösek lehetnek egy blog és a szerzőjének a népszerőségét illetően.
1. Készíts listákat (‘Tíz tipp..’, ‘tíz dolog’ jellegű listákra gondol, megemlített dolog volt már ez a link népszerősítés-ről szóló cikkben is. Ld. ‘Listák bejegyzés’)
2. Vezesd témák szerint a blogodat, legyen mindig aktualitása/előzménye egy bejegyzésnek.
3. Tanulj eleget ahhoz hogy kell?en felkészült legyél a témában amiről írsz.
4. Írjál rövid, tartalmas bejegyzéseket.
5. Írjál hosszú, részletesen kifejtett és átlátható bejegyzéseket.
6. Írjál elismer? posztokat linkelve olyan szerzők publikációit akiknek elismered a munkásságát ez jó eséllyel viszonzásra kerül a későbbiekben.
7. Alkoss és használj új saját kifejezéseket.
8. Mutass be kevésbé ismert, még nem népszerű, de hasznos oldalakat, gyűjteményeket, segédanyagokat a témádban.
9. Írj a blogolásról.
10. Ne tördeld az írásod túl sok link beillesztésével.
11. Igazítsd magad helyre könyörtelenül amikor szükséges.
12. Légy igényes a blogod megjelenésére. “Öltöztesd” úgy a blogod ahogy egy üzleti találkozóra felöltöznél a valós életben.
13. Ne promotáld magadat, az üzleted, az olvasók figyelmének a rovására.
14. Fordíts elég figyelmet RSS feliratkozók szerzésére.
15. Jegyezz olyan cikkeket amiről az olvasóid szeretnének olvasni és megosztani másokkal. :)
7 hozzászólás
Jó kis gyűjtemény, köszi. :) Viszont az 5-ös pont szerintem kérdéses, nem biztos hogy feltétlen jót tesz mindig. Lehet ez így elsőre furcsán hangzik, de pont nemrég olvastam valahol (már meg nem mondom hol) olyan panaszt, hogy bár a blogot olvassák, nem szólnak hozzá. Akkor gondolkodtam a dolgon, hogy én vajon hol nem szoktam soha hozzászólni azok közül, akiket olvasok és rájöttem, hogy ott ahol túl “tökéletesek” a cikkek. Hosszúak, kb minden elmondanak a témáról, minden kérdésemre megkaptam a választ, van elég link hogy a témában tovább kutassam.
Ilyenkor van az, hogy ülök a blog előtt és a kezem a bill-en, írnék valamit, de kb csak annyit tudnék hogy szuper volt, így tovább, még sok ilyet.
Ezt 1-2x beírja az ember, de sokszor nem, mert hülyén veszi ki magát (szerintem). Aztán inkább nem írok semmit.
Szóval jók a hosszú a cikkek, de ne legyenek túl tökéletesek ha aktív olvasókat akarsz, mindig hagyj 1-2 kiskaput ami kapcsán el lehet kezdeni a beszélgetést, sőt még jobb ha ezeket te veted fel, ötletet adsz a témához, miről kezdjenek el kérdezni.
16. pontnak pedig felvenném, hogy tessék kérdéseket feltenni a post végén, már ha érdekel az olvasók véleménye. Konkrét kérdésekre mindig könnyebb elkezdeni írni és nagyon jó kis beszélgetések kerekedhetnek belőle.
Persze én még csak nemrégóta blogolok, úgyhogy lehet hülyeséget beszélek, de a saját oldalalom most van 67 bejegyzés amihez 827 alkalommal szóltak hozzá (hogy konkrétumokat is mondjak, ne csak a leveg?be beszéljek), amivel elégedett vagyok mert nekem a blogolásban is az tetszik, mint ami a fórumozásba: beszélgetek másokkal. Csak saját magamnak nem írnék, lehet hogy ez a hozzászólás szám tizede lenne, abba is hagynám.
Na jó sokat írtam, most már befejezem. :)
Egyetértek, jól leírtad. Amit említesz én is szoktam alkalmazni, persze olyan esetekben amikor valóban kiváncsi vagyok, hogy hogyan látják az adott kérdést a látogatóim.
Longhand,
Figyelemre méltó összeállítás, ezekre ebben a formában nem gondoltam… Nagyon Tuti!!! ;)
Remélem hasznomra fog válni, köszi!
Longhand egy üzleti célú blog, ami egy weboldal aktív, lehetőleg minél informativabb és kommunikatívabb, és aktualis tartalmat szolgáltató frontja lesz.
– Mik az ismérvei?
– Milyen szempontokat célszer? szemelőtt tartani?
– A targetet (a promóciót, a SEO-t, és a témakínálatot is értem ezalatt) mennyire célszer? sz?kiteni/szélesíteni?
Az eltervezett stratégiám szerint, addig nem kívánok megjelenni, termékemmel, szolgáltatásaimmal, sőt weboldallal sem, amíg egy olyan brand-et fel nem építek online is, amivel már olyan szinten pozicionáltam magam amivel már nem én keresem az ügyfelem, hanem ? keres engem.
Üdv: István
Én is ezt az utat választanám István amit a végén leírsz (előbb a személyes brand és a bizalom legyen meg), ahogy hazai és még sokkal több külföldi példa mutatja.
Többi kérdés hosszabb, túlzottan kompetens sem vagyok benne, de próbálok majd egy cikket szentelni neki az eddigi ismereteim alapján (egyre többet foglalkoztatnak a SEM témák egyéb ágai amúgyis :) )
Két úr aki eszembe jút hirtelen keresőmarketing kapcsán és talán segíthetnek ötletekkel:
https://onlinemarketing.blog.hu
https://jabjab.com
(?k reklámkampányok és PPC kampányok jó ismer?i de nyilván értenek a brand építéshez is valamelyest.)
De van sok magyar tehetséges, bocs hogy nem soroltam fel mindenkit, majd egyszer összegyűjtöm a blogokat egy posztba akiket szoktam olvasni.
LongHand,
Köszi a linkeket!
A Blogod nagyon átfogó, korrekt, Gratula!
A SEM és a SEO ma már elkerülhetetlen, ennek ellenére én a “látogatóra optimalizálásban” ( az előzőkett? analogiájára mondhatnám :VO) hiszek…
Üdv: István
Köszi, de ne dicsérj már ennyit. :)
Minden szempontot figyelembe kell venni, a keresőoptimalizálás és keresőmarketing tekintetében szükséges teend?k és szempontok egyáltalán nem zárják ki az usability-t, felhasználóbarát honlapot.
Nagyon hasznos info! Tetszik, hogy magyarul van, nem kell angolul bongesszem. Akarhogy is tud az ember angolul, jobban izlik a dolog az anyanyelven.