(Lenti bejegyzés 2009-es, azóta a Google több lépésben, a korábbiakhoz képest jelentősen lokalizálta a találati oldalait. Nem csak lokális keresésekre. A Google algoritmus frissítésekről szóló oldalon olvasható erről részletesebb információ)
Ha ezentúl egy térképet látsz lokális keresésre a Google találati listán, az annak köszönhető, hogy a Google, a magyarországi fejlesztései keretében befejezte a Maps magyarországi lokalizációját.
Az, hogy a felhasználóknak mennyire jó hír ez, majd kiderül.
Cégtudakozók, szállás-katalógus oldalak és minden egyéb olyan nagy adatbázison alapuló portál számára, amelyek többnyire lokális kereséseket szolgálnak ki, nem jó hír, a keresésekre megjelenő térképes találatok elég komoly forgalom-visszaesést jelenthetnek a jövőben.
Ahogy a HWSW beszámolója elmondja, a Google.hu, a listázott cégekhez elsősorban az Aranyoldalak (MTT), Port.hu és az Itthon.hu adatbázisait használja fel az indulás során.
(Csak az MTT több mint 3 millió entitást tartalmaz) Aki ezekben nem szerepel természetesen egyénileg is regisztrálhat.
Nem nagyon lesz a jövőben, olyan, desztinációt tartalmazó keresés amire nem a Google térképes találatai jelennek meg elsőként.
Legyen az kompetitív húzó kifejezés mint pl. a wellness Budapest vagy egy olyan lokális keresés, mint asztalos Zalaegerszeg.
További cikkek: Webisztán cikk a bejelentésről.
13 hozzászólás
Kíváncsi leszek, hogy hosszú távon milyen pénzeket fog kérni a Google a Térképes találatok közötti jó helyezésért…
Ezzel 1000%, hogy egy új bevételi forrást fognak generálni maguknak, és most kb úgy látom, hogy az első online Világháború vagy 3. VH a Google és a különböző honlap tulajdonosok között fog zajlani…
Itt az ideje eldönteni, hogy átengedjük-e a Google-nek a terepet, vagy felvesszük a kesztyűt, és megpróbálunk tenni valamit az ellen a dömping ellen, amivel ledózerolja a magyar szolgáltatásokat. Én teszek, de “egyedül nem megy”.
Rákerestem arra, hogy “cukrászda Budapesten”, és érdemes megnézni, milyen oldalak jelennek meg a Google térképes találatai alatt. Azoknak nem sok babér fog teremni ezentúl. Az úthenger eltapossa őket.
hát megnézem mikor gyűri le a freemailt a google. lol. ahol 20 hamburgeres megél, ott 21 is megfog.
amugy ugyis az lesz a vée, hogy olyan sarcot kivetnek ezekért, hogy öröm lesz nézni. szerintem…
A Google ellen felvenni a kesztyűt olyan, mint az iparosodó Angliában a gépek ellen küzdeni. Lehet, csak felesleges.
Bár magam belföldi turisztikai vonalról vastagon érintve vagyok a kérdésben, most is azt mondom: addig van egy szolgáltatásnak létjogosultsága a Google ellenében, amíg rendelkezik olyan hozzáadott értékkel, amely nem algoritmizálható.
Elnézve az új szolgáltatás térképi adatainak pontosságát, egy ideig még el?nyben lesznek azok, akik kézileg, egyesével, méterre pontosan viszik fel a koordinátákat.
nekem ugy tunik, h nagyobb volt a fustje, mint a langja a bejelentesnek. szamos keresesre teljesen irrelevans talalatok csalhatoak elo. ami valoszinuleg annak a kovetkezmenye, h olyan adatbazist toltak a map ala, ami kevesbe megbizhato.
jo latni, h a google is kepes hibazni es fel lehet vele venni a versenyt.
Bano: Vitatkozhatnánk, de én pont ez ellen a beletörődés ellen szeretnék küzdeni. Meg tudom mondani hogy hogyan lehet felvenni a kesztyűt, de előbb szeretném látni az olyan komoly partnereket, akikkel érdemes.
Érdekes, én a sexshop budapest-re kerestem, és tényleg térkép jött be. Hurrá!!!
@cadmagician
szerintem simán le fogja nyomni a helyi cégkeresőket. akik zömében szinén szintén google reklámokból éltek. amúgy meg a térképes találati listában is vannak szponzorált linkek. a google számára ez a bolt.
magyarországon budapest után a legnagyobb város debrecen. és már ott sincs annyi hotel, étterem, pizzéria, hogy megérje a találati listában versenyezni. amíg össze volt mindenki eresztve addig esetleg egy vidéki cégnek megérte hirdetni mondjuk a “debrecen pizza” kulcsszavakra (és persze társaira), de mostantól ingyen ott lesz az üzlete egy viszonylag rövid találati listában. névvel, címmel, telefonszámmal, és egyéb elérhetőségekkel, valamint egy rövid leírással. ezen kívül az lbc lehetőséget ad ingyenes kampányok futtatására. szóval igazából ez a keresőmarketing egy részét is hazavágja ez szerintem. nem tudom mekkora része a piacnak a lokalizált keresés.
@bano
pont most töltöm ki az űrlapot, és ott van egy olyan, hogy “fix incorrect marker location”.
@bártházy
a recesszió kereskedelmi háború. a google most éppen a saját csapatait lövi. ez a lépés az ingyenes cégkereső oldalakat érinti elsősorban, amik eddig is a google hálózatában voltak, és google hirdetésből élnek.
magyarország sajátosságait figyelembe véve (egyetlen nagyobb település van) ez a sztori a keresőmarketing egy részének is keresztbe tesz. kevesebben fognak vidéki szolgáltatást hirdetni (a vidéki szolgáltatók egy viszonylag rövid találati listában fognak megjelenni).
szóval ez most a friendly fire minősített esete.
A nem lokális keresések esetében a SEO nem veszíti el a jelentőségét, ez jó.
A kérdés csak az, hogy a maps helyezéseket mi fogja befolyásolni a jövőben. Valószínűleg a pénz.
Arról pedig, hogy ez mennyire etikus..az övék, szóval megtehetik.
Sajnos előbb utóbb nem internet lesz hanem googlenet. Minden vackot adnak “ingyen” aztán majd azt vesszük észre, hogy rabszolgasorsba taszítanak mindenkit. András engem érdekel a megoldás nyithatnál róla egy topciot valahol!