Nagyobb méretű, komplexebb kategória rendszerrel rendelkező portálok leggyakoribb hiányossága, a portál taxonómia következes kialakítása URL és belső link-struktúra szintjén.
Paraméteres URL-ekkel generált oldalak és link hivatkozások kergetik végtelen ciklusokba a crawlereket nagyon gyakran, a Google és vetélytársai pedig keresik a megoldást a probléma mérséklésére folyamatosan.
Most egy újabb próbálkozás a Google részéről.
Pár hónappal ezelőtt jött a Link parancshoz tartó Canonical attribútum, felhívva a webmasterek figyelmét, hogy priorizáljanak URL-eket a duplikátumok elkerülésére.
A Google most a Search Console felületén belül is rendelkezésre bocsájtott egy menüpontot (Site Configuration -> Settings -> Parameter Handling) , ahol az adott portál oldalain előforduló paraméterek szerint meghatározható egyesével, hogy kövesse vagy hagyja figyelmen kívül az útjába kerülő kérdéses paramétert tartalmazó URL-eket a crawler.
A Google Search Console felsorolja a crawler által gyakran látott kérdéses paramétereket.
Maximum 15 paraméter-szabály definiálható jelenleg.
Bevallom, nem ismertem a Yahoo hasonló opcióját, egy cikkben olvastam most, e hír kapcsán, hogy náluk létezik hasonló már régóta.
2 hozzászólás
Elsőre nem egyértelmű, hogy a GWT itt nem Google Web Toolkitet, hanem Google Webmasters Tool-t jelent.
Ha már így szóba jött, írhatnál cikket a Google Web Toolkit & SEO kategóriában is.
@Lez: a GWT az egy olyan dolog, amit a fejleszt?k általában nagyon szeretnek, de SEO tekintetben talán még a flashnél is hátrányosabb választás jelenleg.
Történt néhány kezdeti lépés a Google részéről a hátrányok felszámolására (https://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/10/proposal-for-making-ajax-crawlable.html ), de messze még az a nap, amikor organikus keres?forgalomra számító, leend? portáltulajdonosoknak a GWT elfogadható platform lehet.