Email: longhand@longhand.hu
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés

7
jan
39

W3C.hu linkspam

Szerző: LonghandSEO cikkek39 hozzászólás

Irreleváns szövegkörnyezetbe operált spam jellegű kulcsszavas link blokk, egy olyan oldalon ahol az ember ezt a legkevésbé várná, a World Wide Web konzorciumának a magyarországi oldalán.

w3c-linkek

Egy 8-as pagerankkel rendelkező oldal link hivatkozása, a hivatkozott oldalnak 7-es pageranket biztosít.
Ez egyszerűen megtekinthető, a hivatkozott bútorgyártó minden egyes kulcsszavas linkkel hivatkozott aloldalának a példáján is.
A w3c oldalára, a 7-es pagerankjének örvendező cylex tudakozó blogjáról jutottam. Ők szintén szerepelnek a w3c oldalán, mivel a magyar w3c tagjai, ahol elmondásuk szerint “tanulnak”.

Hasonló cikkek:

  • HTML és CSS a keresőoptimalizálás szolgálatában
  • Rangsorolási faktorok keresőkben
  • Keresőoptimalizálás
  • Keresőmarketing: mi, mennyi, miért?
linkspam

Megosztás

Rólam Longhand

39 hozzászólás

  • pulykakakas írja:
    Jan 7 2010 9:27 pm

    Hú be csúf! De sajnos jól illeszkedik abba a hazai(?) gyakorlatba, hogy a webmesterek az általuk gondozott céges weblapokat sajátjukként kezelve onnan linkelik új, felfuttatandó oldalaikat.

  • Wirg írja:
    Jan 8 2010 9:34 am

    Nice find! Ez nem semmi hallod. Tanulnak…jó szöveg. Fizetett link és kész. A cylex egy spam úgy ahogy van. A W3C-nek meg a gittrágáson kívül sikerült végre hasznos tevékenységet is találnia: beszálltak a linkbizniszbe. Onli in hángöri.

  • Wirg írja:
    Jan 8 2010 9:50 am

    Ja és egyébként itt a W3C taglista:
    https://www.w3.org/Consortium/Member/List

    Nem látom benne a Cylexet :) Ennél okosabb kamuhírt nem tudtak kitalálni?

    Mellesleg a haworth.hu domain regisztrátora a 3C Kft. Jelent ez valamit?

  • emerikusz írja:
    Jan 8 2010 10:13 am

    Én nem kérdőjelezném meg a W3C (vele együtt a magyar iroda) hasznosságát. A működtetéshez pénz kell és a tagok tagdíjjal támogatják a szervezetet. A minimum amit kaphatunk egy két link a w3c oldalakról. Ez image építés nem csupán SEO…
    @Wirg: ott van a Cylex …

  • Longhand írja:
    Jan 8 2010 10:26 am

    @emerikusz SEO-nak semmiképp’ ne nevezzük a jelenséget azt javaslom.

  • seobazis írja:
    Jan 8 2010 11:29 am

    Itt a Black Hat ideje, pfff…
    Ez nagyon kemény, ráadásul a tárgyaló szóra 5-ik találat.
    Nem szép vele visszaélni, előbb-útóbb PR bünti lesz a vége.

  • Wirg írja:
    Jan 8 2010 2:55 pm

    @emerikusz Valóban ott van. A UK weboldala van linkelve nofollow attribútummal ellátva, ahogy azt tényleg kellene.

    Felmerül a kérdés, hogy a többi ország helyi W3C oldala is ilyen szépen dofollowal linkeli a helyi cylexet? Szerintem nem, sőt egyáltalán nem is linkeli. A spamet nem kell magyarázni, nem vagyunk hülyék, mi is látjuk hogy az.

  • seobazis írja:
    Jan 8 2010 7:37 pm

    Egetértek Wirg kollegámmal, hisz nem szép dolog, az tény.
    Hisz ezzel az erővel a magyarorszag.hu lapról kaphatnék egy PR8-as footer linket. Gondolom elég spam jellege lenne.

  • KEmber írja:
    Jan 9 2010 8:32 am

    Érdekes, de szerintem csak az egyik reklám. Megnéztem, és a német iroda is dofollow-val üdvözli az új tagokat a főlapján (most pont alul van a Kompetenzzentrum Interoperable Metadaten), és a jobb oldali cégismertetők is így mennek. A Cylex ha jól látom egy Romániába (Erdélybe) bejegyzett cég, így a magyar irodához tartozik, mert román W3C nincs. Ebben nem látok semmi furát.

  • Wirg írja:
    Jan 9 2010 3:00 pm

    @KEmber Itt nofollow a link és most erről van szó, erről szól a cikk is: https://www.w3.org/Consortium/Member/List

  • KEmber írja:
    Jan 10 2010 8:24 am

    @Wirg: össze-vissza beszélsz. “Nem látom benne a Cylexet” … “Valóban ott van.” … Te kérdezted, hogy: “Felmerül a kérdés, hogy a többi ország helyi W3C oldala is ilyen szépen dofollowal linkeli a helyi cylexet?” … Megnéztem neked, és kiderült, hogy igen, a többi ország is pont így linkeli a (saját) tagjait, sőt, a német irodának állandó reklámblokkja is van. Most meg hirtelen már nem is erről van szó, hanem egy a cikkben nem is említett URL-ről?

  • Wirg írja:
    Jan 10 2010 8:42 am

    @KEmber nem tudom mi nem érthető. De akkor lássuk mégegyszer.

    Itt nofollow, ahogy annak lennie kell, ha nem akarsz spammelni:
    https://www.w3.org/Consortium/Member/List

    Igen, a kérdés felmerül hogy a helyi W3Ck esetében hogy van. Nem néztem utána, ezért találgattam. Ha a németek is így csinálják akkor nekik is jár a faszkorbács, a spam az spam, nemtom mit kell ezen magyarázni. Továbbra is tartom hogyha a tagsággal vettek egy fasza kis linket és most örvendeznek a PR7nek, akkor az nem SEO.

    Nem tudom mit nem értesz, de szerintem ha figyelmesen elolvasod akkor érthető voltam.

  • emerikusz írja:
    Jan 10 2010 10:19 am

    A w3c régebbi mint a Google. A PageRank algoritmus előtt is létezett tagság, tagdíj és link. A rel=”nofollow” szabvány a Google erős lobbija miatt került elfogadásra komoly vita közepette 1. a w3c sem tudja figyelmen kívül hagyni a Google által teremtett realitást 2. jól jön az anyagi támogatás. Egyszóval a konzorcium büszke fővel hagyhat figyelmen kivül honlapján minden féle PR, SEO, linkbusiness elveket.
    – a nemzetközi iroda (náluk lehet feliratkozni, fizetni, ők bírálják el a tagsági kérelmet) is ad normál linkeket bizonyos oldalakról (pl. tagok bemutatkozása). Ez egyszerűen jár a tagoknak …
    – a magyar iroda (velük később kerültünk kapcsolatba) sem tesz mást mint a nemzetközi. (Az ergonomikus irodaszék eset dúrva mindenesetre). Nincs is linkünk a tagok listájáról, majd kérünk (akár nofollow-sat is) ha komolyabban részt veszünk a munkában.

  • Wirg írja:
    Jan 10 2010 10:25 am

    @emerikusz

    “Egyszóval a konzorcium büszke fővel hagyhat figyelmen kivül honlapján minden féle PR, SEO, linkbusiness elveket.”

    Muhahaha. Tehát a “Haworth tárgyaló, irodabútor, irodaszék, illetve tárgyalószék” is ebben a szellemben lett kirakva a honlapra ugye? Még jó hogy figyelmen kívül hagyják a Google-t, tényleg ez látszik ebből a dologból. Hagyjuk már.

  • emerikusz írja:
    Jan 10 2010 10:29 am

    Persze örülünk a PR7-nek, de én évek óta hangsúlyozom, hogy ez nem számít. Ugyan ott vagyunk a találati oldalakon mint PR4-el. Ami növekedés van (látogatottság, bevételek) az nem w3c-s linkektől van, hanem a tartalom javulásától, bővülésétől.

  • emerikusz írja:
    Jan 10 2010 10:36 am

    @Wirg
    A Haworth esetben egyetértünk… bár kétlem, hogy több széket adtak volna el amióta megjelent a cikk. Az egésznek nagyobb a füstje mint a lángja…

  • Wirg írja:
    Jan 10 2010 10:37 am

    @emerikusz

    Tartalom? Mármint a content scrapingre gondolsz? Bővülni bővül, a javulást nem vettem észre. Azért a jó helyezések a belső linkeléstől is függnek, ami szépen árasztja szét a PR-t. Azt a PR-t is amit onnan kaptok. Te is tudod hogy így van, kár azt mondani hogy nem számít.

  • emerikusz írja:
    Jan 10 2010 10:48 am

    @Wirg

    Ez mérhető dolog. Elég megnézni az alexa traffic rank vagy a google trends változásait PR változás idején. Jól látható, hogy nincs semmiféle összefüggés. Többet érnek a cégek honlapjairól kapott deep linkek.

  • Wirg írja:
    Jan 10 2010 10:54 am

    @emerikusz

    Ne keverjük a publikus PR-t az igazival. A publikus PR időnként frissül, ez érdektelen. A legtöbb ember csak ezt látja. A lényeges a valós PR ami folyamatos és az aktuális linkeken múlik. De szerintem ezt Te ugyanolyan jól tudod mint én.

  • KEmber írja:
    Jan 11 2010 8:24 pm

    @Wirg: gondolom egy tízéves okostojás vagy, de nem baj, mindenki fiatalon kezdte. Egy szóval se mondtam, hogy nem érthető valami. Ne csak a saját, tényeket mellőző hozzászólásaidat szaporítsad, olvassad el másokét is. Azt mondtam, hogy össze-vissza beszélsz (=sok hülyeséget). Már két dolgot állítottál ami nem igaz, és ahelyett, hogy elismernéd, itt osztod az észt és rögtön más témára térsz át. Feltettél egy kérdést, én csak miattad megnéztem rá a választ, és most azóta azt állítod, hogy én nem értem, hogy a cikben nem szereplő, és általam egyszer se idézett w3.org-on mit jelent a nofollow. Értem, és nagyon jó, hogy a w3.org így csinálja, de a többiek úgy néz ki nem így csinálják, ez tény. Egyébként ha megnézed az index.hu oldalán a reklámokat, pl. a bookline.hu-t is közvetlen linkeli dofollow-val, h4-es headerből pl. itt: https://index.hu/bulvar/2009/02/17/elnezest_kert_a_rendorfokapitany/sendthis/ (És ez elismerten reklám!) Így működik a net, és a Google majd kiszűri, nem kell félni.

  • Wirg írja:
    Jan 11 2010 8:46 pm

    Köszönöm a bölcs szavakat mester, taníts még.

    Köszönöm a távkiértékelést is, bizonyára pár sorból nagy rutinnal tudsz az emberek korára következtetni.

    Az index.hu meg a bookline ugyanúgy a CEMP-é, de erről nyilván mit sem tudhat egy olyan kis tízéves okostojás mint én.

    “Így működik a net”, ohh igen, ezért a mondatért külön hálával tartozom, feldobta az estémet.

  • KEmber írja:
    Jan 12 2010 9:48 am

    @Wirg: Sorry a 10 évesért. :-) Az, hogy két cégnek ugyanaz a tulajdonosa teljesen irreleváns a google szempontjából. Hogyan képzeled el, ha egy cégről megjelenik egy hír, belép egy szervezetbe, vagy hirdet valahol, akkor nofollow, de ha ugyanaz a tulajdonos, akkor dofollow? Ez értelmetlen. Most már tényleg érdekel, te hogyan gondolod ezt…

  • georgejr írja:
    Jan 12 2010 10:06 am

    Latom megy az eszosztas ezerrel:)
    ha kapsz linket a w3c-ről, királyság, ha fizetsz érte, még ha burkoltan is, nevezzük támogatásnak, tagdíjnak, akkor az hirdetés, ha hirdetés, akkor az fizetett link. Ennyi.
    Ui: nem tud valaki egy 1000-es PR linket? adok erte ket banant!

  • Wirg írja:
    Jan 12 2010 12:29 pm

    @KEmber

    Semmi gond, lépjünk túl azon a részen :)

    Nézzünk egy kis statisztika elméletet :) Szerinted van-e korreláció ha közös tulajdonosú oldal linkeli egymást dofollow és nofollow tekintetben? Szerintem egyértelműen van. Egy azonos portfolióban lévő lapokat nyilván dofollowal fogod linkelgetni egymás közt, hiszen erősíteni akarsz. Ha sima hirdetés vagy ilyesmi akkor vmi adserveres kattintásszámlálós linket raksz ki vagy nofollowt vagy bannert, persze csak ha nincs kifejezetten kikötve hogy rendes link legyen. Ha megfigyeled akkor ez így működik a nagy szájtoknál, nagyon ritka a sima, dofollow teljesértékű, szöveges link.

    georgejr: így van. A fizetett link az fizetett link. Nem feltétlenül spam, ebből a szempontból talán túlzás amit korábban írtam, de mindenképpen az ami: PR osztási szempontól igénybevett eszköz, aminek ez az egyetlen célja. Google policy ellenes.

  • KEmber írja:
    Jan 12 2010 12:34 pm

    @georgejr: jól összefoglaltad, így van.

  • KEmber írja:
    Jan 12 2010 1:16 pm

    @Wirg: igen, de ha az azonos portfóliók között dofollow, akkor miért várod el, hogy egy hírben (függetlenül attól, hogy fizetett-e vagy sem), nofollow legyen. Itt például két külső link is van, mindegyik dofollow (másik hírportálokra mutató linkek): https://index.hu/gazdasag/magyar/2010/01/12/47-es_ut_nemreg_epult_mar_katyuzzak/
    Itt pedig a T-mobile és T-home kaptak linkeket:
    https://bookline.hu/news/news.action?id=3161
    Szerintem ez a normális, persze vissza lehet minden ilyennel élni, de nem féltem a google-t.

    Ha jól látom már nagyjából közös nevezőre jutottunk, hiszen te is írtad, hogy néha ezt másra használják, “hiszen erősíteni akarsz”, vagy “ha nincs kifejezetten kikötve hogy rendes link legyen”. Szóval óvatosan, de lehet használni ezt az eszközt, és a legnagyobbak is használják, néha meg egyszerűen csak tényleg linkelnek egy másik oldalra és az tényleg egy hasznos oldal. Asszem georgejr jól összefoglalta a lényeget.

  • Wirg írja:
    Jan 12 2010 1:43 pm

    Igen, szerintem is egyetértünk pár dologban, ezzel nincs is gond.

    De azért egy nagyon eldugott aloldalt ne hasonlítsunk össze egy olyan hírrel ami csak azért lett kirakva a főoldalra mert így megvan a link. Nem ugyanaz a kettő. Mind1, szerintem a téma ki lett vesézve, mindenkinek tiszta hogy miért van ott az a link, szerintem a cylexes kevésbé vérlázító mint a tárgyalószékes. A cylexes azért zavar jobban mert magát a cylexet nem szeretem, de ez az egyéni szoc problémám :) A tárgyalószékes az igazi linkspam, a cylex csak fizetett link.

  • emerikusz írja:
    Jan 12 2010 2:26 pm

    Nem minden a PR és a Google körül forog. Visszaolvastam a levelezésünket a w3c magyar iroda képviselőjével. Sajtóközleményt adtunk ki és hírlevelet amiben szó volt a tagságról és azért kértük, hogy ott is jelenjen meg a hír, hogy hiteles legyen az információ. Szó sem volt linkekről…
    Én a Google elterjedése előtt is interneteztem, már akkor is lézetett pl. a Yahoo Directory ami egy fizetős linkgyűjtemény. Nem csak a “google kultúrkör” létezik a világban…

  • Wirg írja:
    Jan 12 2010 2:33 pm

    @emerikusz

    Szép is ez a hozzáállás és jól hangzik ha valaki ezt mondja, de nem ez a realitás. A Google jelenleg a webforgalom 85-90%-nál működik közreműködőként és ha megnézed a Ti statisztikáitokat akkor ott sem lesz más. Szóval szép-szép, de sajnos az internet világában a google egyeduralkodó és ezt Te pontosan olyan jól tudod mint én.

  • KEmber írja:
    Jan 12 2010 3:16 pm

    Szerintem is ki lett vesézve, és nem is akartam írni már, de épp most kaptam ezt RSS-en, főlapon is be van linkelve, mai “gazdasági hír” :-)
    https://www.penzcentrum.hu/cikk/1021587/1/illy_kapszulas_irodai_kavegepek_premium_kavekedveloknek_x_

  • Zsolti írja:
    Jan 12 2010 5:38 pm

    És akkor most tulajdonképpen mibe kerülne mondjuk nekem egy dofollow backlink erről a csodálatos 8-as PR-ről?

  • Wirg írja:
    Jan 12 2010 5:45 pm

    @Zsolti

    Akkor beszéljünk a bizniszről? :) Emerikusz biztos tud infókat hogy mennyibe kerül “tanulni” a W3Cnél :)

  • emerikusz írja:
    Jan 12 2010 5:54 pm

    https://www.w3.org/Consortium/fees

    A szerződés minimum 3 évre szól.

    Amúgy valóban érdekesek a viták amiről folyamatosan kapjuk az emaileket… lehet tanulni belőle :)

  • Zsolti írja:
    Jan 12 2010 5:59 pm

    megtaláltam az árat, köszi
    ebből alkudni sincs kedvem…

  • Wirg írja:
    Jan 12 2010 6:14 pm

    Ebből jópár tárgyalószékra fussa… :)

  • Gábor írja:
    Jan 29 2010 11:41 am

    Nem jobb mint, hogy magyarországon egy “non-profit” kft kezében vannak a domainek.

  • weinenberger írja:
    Feb 1 2010 11:44 pm

    Furcsa konstelláció, hogy az azok osztják az észt, akik belesz*rt*k a nagy testvér közös piszoárjába…. Mik vannak:)

  • PeaceMaker írja:
    Feb 19 2010 9:25 pm

    A spam szubjektív fogalom.

    Egy weboldal esetében véleményem szerint nagyon egyszerűen kifejezve azt jelenti, hogy van valami a tartalomban, ami mondjuk magától nem lenne ott, de üzleti érdekek miatt mégis ott van.

    Ilyennel tele van a web. Szerintem ezen az oldalon is találnánk. A lényeg a szándék és a mérték szerintem. Ha van egy alapvetően jó oldal, jó dolog és van rajta néhány fizetett link, mint az említett példában, az még nem a világvége. Valószínűleg elkel a pénzügyi segítség a mai nehéz helyzetben.

    A Google például szerintem ennél sokkal nagyobb mértékben spammeli a weboldalakat a tartalmi hálózaton megjelenített hirdetéssekkel. Sokszor nem releváns, engem néhány esetben kifejezetten zavaró megjelenések, rengeteg weboldalon már igencsak túlzásba vitt mértékben.

    Csak őt nem szidjuk mert belőle élünk, ugye?

  • Longhand írja:
    Feb 19 2010 9:38 pm

    @PeaceMaker:
    Rendszeresen kritizálom a google-t olyan dolgokért amit nem tartok helyesnek a részükről.
    A spam pedig nem annyira szubjektív fogalom, hogy ha történik egy ennyire pofátlan visszaélés, azt ne tudjuk különválasztani, az elfogadható formájú, megszokott szponzorált megjelenésektől.

Vélemény, hozzászólás? Válasz törlése

Az email címet nem tesszük közzé.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó cikkek

  • HTML és CSS a keresőoptimalizálás szolgálatában A blog történetének első vendégposztja következik. Varga Bence tisztelt meg…
  • Rangsorolási faktorok keresőkben A SEOmoz portál 37 SEO szakember közreműködésével készített egy listát,…
  • Keresőoptimalizálás A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) stratégiai, tartalmi és technikai vonatkozásait…
  • Keresőmarketing: mi, mennyi, miért? "A keresőmarketing cégek által kínált szolgáltatások korrekt árazása. Egyáltalán miért…
  • Pagerank Mi az a Google Pagerank, miért emlegetett fogalom a keresőoptimalizálás…

Cikk kategóriák

  • Állás (2)
  • Domain (24)
  • E-kereskedelem (5)
  • Google (44)
  • Google Analytics (14)
  • Heti termés (9)
  • Jelenségek (44)
  • Keresők (7)
  • Keresőmarketing (12)
  • Olvasói kérdések (2)
  • SEO cikkek (130)
  • UX (1)
  • Webanalitika (2)
  • Webfejlesztés (7)

Legutóbbi hozzászólások

  • Végh Győző - Kötelező biztosítás kampány, milliárdos költésekkel
  • Peter - Google Analytics: saját forgalom kiszűrése
  • Gr3nT - Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is
  • Longhand - On-site search – Google Analytics
  • Gabrics András - On-site search – Google Analytics
  • totisti - Állás: Sanoma SEO marketing menedzser
  • SEO és branding startupoknak - Keresőoptimalizálás – Google szabadalom
  • Szendi András - Új link attribútum: canonical
  • Szépe Viktor - Híroldalak gyorsasága – 2013
  • Napi zene 15. – zencsaj • Peter Gabriel - I Grieve | STRO-B.COM | - Türk István (Moszi)

Legutóbbi bejegyzések

  • Google UX iránymutatás január 11, 2019
  • SEO analitika előadás március 3, 2016
  • Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is április 10, 2014
  • Paid & Organic riport – értékes kulcsszó statisztikák adwordsben március 28, 2014
  • On-site search – Google Analytics március 21, 2014
  • Híroldalak gyorsasága – 2013 január 9, 2013
  • Google Analytics webfejlesztőknek december 1, 2012
  • Türk István (Moszi) szeptember 18, 2012
  • Állás: Sanoma SEO marketing menedzser június 8, 2012
  • Ha a rendszergazda nem szólt -> Robotto június 5, 2012

Kapcsolat

Email: longhand@longhand.hu
© Copyright 2020 by Longhand.hu. Minden jog fenntartva.