Email: longhand@longhand.hu
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés

27
nov
10

TrustRank algoritmus

Szerző: LonghandSEO cikkek10 hozzászólás

Jeremy írta, hogy szívesen olvasna Trustrankről, a sok Pagerank téma között. Ennek próbálok eleget tenni az alábbi sorokban, néhány szóban bemutatva az elképzelést, a linkelt szabadalomban és a PDF formátumú dokumentumban részletesebben is tanulmányozható.

A TrustRank algoritmus a spam jellegű tartalmak, értéktelen weboldalak, minőségi tartalmaktól való leválasztásának a céljából lett megalkotva három szerzője által, köztük a magyar származású Gyöngyi Zoltánnal. (Letölthet? angol nyelvű TrustRank leírás: TrustRank PDF, későbbi TrustRank szabadalom).
Érdekessége a történetnek, a Trustranket a Yahoo! számára jegyezték a szabadalmi hivatalban, de több ízben hivatkozik a Pagerank algora amely a Google büszkesége, valamelyest tekinthet? a Pagerank továbbgondolásának.

A TrustRank érték hasonlóan a Google Pagerankhez, link hivatkozások alapján kerül kiszámításra, a különbség:
a Pagerank számítás demokratikus, adott képlettel, szubjektív tényezőket nélkülözve működik (illetve emígy működött korábban, de mára változott a helyzet szerintem, ld. később), a TrustRank, “manuálisan” megbízhatónak definiált oldalakat forrásként megjelölve ad kiindulási pontot a számításhoz.
Érthetőbben: TrustRank esetén a keresőben bizonyos elvek alapján kiválasztásra kerülnek olyan webes források amelyek megbízhatóak és ezen oldalak link hivatkozásaiból kiindulva kapnak TrustRanket hivatkozott kapcsolódó weboldalak. Olyan forrás oldalak megjelölésére gondolnak a szerzők amelyeken sopk link hivatkozás fedezhet? fel és valamelyest rajtuk keresztül minden kategóriájú weboldal elérhet?… (Ugyan nem említik, de gondoljunk pl.a Dmoz-ra vagy Yahoo katalógusra).

Google Pagerank könnyen növelhet? aktív spameléssel, backlinkek kitartó gyűjtésével.
Minden backlink növeli az oldal PR értékét, persze nem egyenl? arányban, de nincsenek negatív tényezők a végs? összeg kiszámításánál, egy pontgyűjt? játék, ahol minden újabb kapott linkért jár valahány pont ami növeli a Pageranket bizonyos arányban.
TrustRank esetén léteznek a már említett kiindulási pontok “megbízható weboldalak” ezekből a kiindulási pontokból származtatott érték a TrustRank.

Bennem felmerült már többször és most a TrustRank írásokat olvasva újra átgondoltam, hogy a Google a jelen Pagerank algoritmusában már használ egyéb “szubjektív” és egyéb új tényezőket a számításnál és nem sima “pontgyűjtés” már, hanem vannak olyan elemek, amelyek dinamikusan befolyásolják a végs? értéket, időbeni tendenciák mérése, erős Pagerankkel rendelkező backlinkek aránya rosszabb minőség? backlinkek arányával
(így történhetett pl., hogy áprilisi Pagerank update során egy weboldalam 4-es PR-t kapott 3 backlinkkel).

ps.: Gyöngyi Zoltán oldalán több rokon témájú tanulmány olvasható.

Hasonló cikkek:

  • Rangsorolási faktorok keresőkben
  • Blog optimalizálás - Google rangsorolási szempontok
  • Pagerank
  • Keresőoptimalizálás - Google szabadalom

Megosztás

Rólam Longhand

10 hozzászólás

  • Bagi Zoltán írja:
    Nov 28 2007 2:35 pm

    Nagyon jó témát találtál Longhand, bár kicsit bánom, hogy megelőztél vele. Ahogy pár héttel korábban beleolvasgattam az általad is linkelt pdf elejébe egyre csak erősödött bennem, hogy a sandbox valóban nem létezik, azaz a google algoritmus maga a sandbox.:)

  • Longhand írja:
    Nov 28 2007 5:13 pm

    Attól még írhatsz a TrustRankről Te is Zoli, hogy én már írtam róla. Sok minden nem lett kifejtve úgyhogy hajrá! ;)

    Sandbox nem létezik azt viszont én nem mondtam, nem tudom hogyan gyütt ide.

  • Jeremy írja:
    Nov 28 2007 10:55 pm

    Köszönöm, örülök neki, hogy végre magyarul is olvashattam róla. :)

  • Longhand írja:
    Nov 29 2007 2:34 am

    Én köszönöm a tippet Jeremy.

  • Bagi Zoltán írja:
    Nov 29 2007 7:46 am

    Longhand, úgy jött ide a sandbox, hogy az itt bemutatott TrustRank felel?s a megtévesztésért, mármint én így látom, így aztán ez az ok amaz meg az okozat.

  • Longhand írja:
    Nov 29 2007 10:13 am

    Ja, így már értem mire gondolsz.

  • Nyözö írja:
    Dec 12 2007 3:56 pm

    Kedves Longhand! A PageRankes cikked közül pár 404-re fut, pl. a kiegyezes-pagerank-story-megegyszer-utoljara egy konkrét példa. Ezeket levetted, vagy esetleg valami hibába botlottam?

  • Longhand írja:
    Dec 12 2007 4:22 pm

    Nem vettem le és nálam bejön.
    Más is tapasztalja amit Nyözö leírt?

  • Tupacko írja:
    Dec 12 2007 9:59 pm

    Egyszer megvadulok én … már harmadszor írom, hogy bejön, de nem jelenik meg :) Egyszer a tutorial.hu-ra írtam véletlen, másodszor ide, de mégesem jelent meg.

  • Pagerank mítoszok: A PR hatása a rangsorolásra írja:
    Mar 11 2011 4:29 pm

    […] Nekem mindig is az volt a véleményem, hogy a PageRankkel foglalkozni időpocsékolás. A fentiekből is látszik, hogy nem nyújt olyan eredményt, ami alapján érzékelhető hatása lenne a helyezésre a Google találati listáin. Feküdjünk hát rá a legjobban az on-site SEO-ra. (Talán egy weboldal megítélésben nagyobb szerepet játszik a TrustRank, érdemes elolvasni Longhand írását). […]

Vélemény, hozzászólás? Válasz törlése

Az email címet nem tesszük közzé.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó cikkek

  • Rangsorolási faktorok keresőkben A SEOmoz portál 37 SEO szakember közreműködésével készített egy listát,…
  • Blog optimalizálás - Google rangsorolási szempontok Újabb Google szabadalmat helyezünk mikroszkópunk alá, jöjjön egy cikk arról,…
  • Pagerank Mi az a Google Pagerank, miért emlegetett fogalom a keresőoptimalizálás…
  • Keresőoptimalizálás - Google szabadalom Gyakran hivatkozok itt a blogban és egyéb fórumokon arra a…
  • Google algoritmus váltások A 2009 előtti időszakban a Google kommunikációja minimális volt az…

Cikk kategóriák

  • Állás (2)
  • Domain (24)
  • E-kereskedelem (5)
  • Google (44)
  • Google Analytics (14)
  • Heti termés (9)
  • Jelenségek (44)
  • Keresők (7)
  • Keresőmarketing (12)
  • Olvasói kérdések (2)
  • SEO cikkek (130)
  • UX (1)
  • Webanalitika (2)
  • Webfejlesztés (7)

Legutóbbi hozzászólások

  • Végh Győző - Kötelező biztosítás kampány, milliárdos költésekkel
  • Peter - Google Analytics: saját forgalom kiszűrése
  • Gr3nT - Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is
  • Longhand - On-site search – Google Analytics
  • Gabrics András - On-site search – Google Analytics
  • totisti - Állás: Sanoma SEO marketing menedzser
  • SEO és branding startupoknak - Keresőoptimalizálás – Google szabadalom
  • Szendi András - Új link attribútum: canonical
  • Szépe Viktor - Híroldalak gyorsasága – 2013
  • Napi zene 15. – zencsaj • Peter Gabriel - I Grieve | STRO-B.COM | - Türk István (Moszi)

Legutóbbi bejegyzések

  • Google UX iránymutatás január 11, 2019
  • SEO analitika előadás március 3, 2016
  • Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is április 10, 2014
  • Paid & Organic riport – értékes kulcsszó statisztikák adwordsben március 28, 2014
  • On-site search – Google Analytics március 21, 2014
  • Híroldalak gyorsasága – 2013 január 9, 2013
  • Google Analytics webfejlesztőknek december 1, 2012
  • Türk István (Moszi) szeptember 18, 2012
  • Állás: Sanoma SEO marketing menedzser június 8, 2012
  • Ha a rendszergazda nem szólt -> Robotto június 5, 2012

Kapcsolat

Email: longhand@longhand.hu
© Copyright 2020 by Longhand.hu. Minden jog fenntartva.