Több Google Adsense account tulajdonos kapott a napokban levelet az Adsense teamtől, hogy felfüggesztik accountját június elsejétől.
Indoklásként azt írták a tulajdonosoknak, hogy egy nem elfogadható, nem fenntartható üzleti modell keretein belül futtatják oldalaikat, ahol az elsődleges cél nem a tartalom szolgáltatás, hanem célzott bevételek szerzése Adsense programból. Angolul az ilyen oldalakat MFA azaz made for adsense nevezik, adsense bevételek generálására készített oldalaknak minősítve. Másik gyűjtőnevük az arbitrage, amikor különböző spekulációkkal olcsóbban szereznek megvásárolt kattintásokat (akár az Adwords programon belül) mint amilyen értéket generál kimenetként az Adsense a kattintásokért.
A téma a webmasterworld fórumán követhető angol nyelven.
Olvasom Raha bejegyzését a Google megújulásával kapcsolatban, ahol arról ír, a Video Killed the Radio Star dalt valaki már átköltötte a SEO gurukra és temeti a kereső optimalizálást, mert a google új algoritmusával úgymond már hatástalan lesz.
Az én véleményem erről az, hogy az csak több backdoort nyit és nagyobb lehetőséget ad a manipulációkra, ha élő rangsorolás lesz, tehát kereső optimalizálásra nagyobb lesz a trükkök tárháza mint eddig.
Úgyhogy nagyon kiváncsi leszek én erre az új google találati rendezésre, mint azt tudjuk, a Google-nak remek a kommunikációja, de várjuk meg mit hoznak ezek a változtatások a kereső optimalizálás jövőjében.
(Egyébként szerintem is nagyszerű dal ez a régi sláger! :) )
A Google egy komolyabb hosszú fejlesztési szakasz utáni változáson esett át a napokban, kihasználva azon elemeket amelyekben konkurenciája kevésbé fejlett, mostantól az összes keresési szolgáltatását egy univerzális találati listában fogja megjeleníteni, legyen az akár kép, hír, térkép, blog, video találat, a keresésnek megfelelően relevancia alapján rendezi a találatokat.
Múlt heti Domain eladás TOPLISTA.
Átlagos dealek, a 15.com 100.000 USD-ért cserélt gazdát, a Mapa.com, amely a térkép szó spanyol nyelvű megfelelője 20.000 amerikai dollárt hozott korábbi tulajdonosának, valamint érdekes lehet még, hogy a FaceBook képes volt 15 ezer dollárt fizetni, a honlapja címének elgépelt változatáért, amiben kimarad egy pont: wwwFacebook.com.
Ennyire gyakoriak lennének ezek a www prefixel és pont nélkül begépelt nevek?