A cím kicsit kacifántos, de lejjebb mindjárt megmagyarázom.
Egy olyan dolog amit még nem tud jól kezelni a google.
Olyan oldalakról van szó amelyek már egy másik oldal keresési kimeneteinek eredményei.
Olvasom Raha bejegyzését a Google megújulásával kapcsolatban, ahol arról ír, a Video Killed the Radio Star dalt valaki már átköltötte a SEO gurukra és temeti a kereső optimalizálást, mert a google új algoritmusával úgymond már hatástalan lesz.
Az én véleményem erről az, hogy az csak több backdoort nyit és nagyobb lehetőséget ad a manipulációkra, ha élő rangsorolás lesz, tehát kereső optimalizálásra nagyobb lesz a trükkök tárháza mint eddig.
Úgyhogy nagyon kiváncsi leszek én erre az új google találati rendezésre, mint azt tudjuk, a Google-nak remek a kommunikációja, de várjuk meg mit hoznak ezek a változtatások a kereső optimalizálás jövőjében.
(Egyébként szerintem is nagyszerű dal ez a régi sláger! :) )
Ahogy azt pár héttel korábban Stephen Colbert – a legnagyobb élő amerikai … címmel írtam, az amerikai humorista javára mozgalmat indítottak kereső optimalizálással foglalkozó szaklapok, hogy a google bombing néven elhíresült eljárást alkalmazva juttassák a greatest living american kifejezésre Stephen Colbertet a google találati listájának élére.
Úgy látszik az újradátumozás, nemcsak hazánkban dívik és nem csak élelmiszerek esetében használt trükk, hanem a virtuális világban is előfordul.
A New York Times egy remek keresőoptimalizálási trükköt alkalmaz, hogy első helyezettek között szerepeljen a google keresőben frekventáltan használt kulcsszavakra.
A világon talán leggyakrabban használt sex kulcsszóra sikerült ideiglenesen a nagyon előkelő második helyezést elérniük azon technikával, hogy archívumukban a régi cikkeket az adott keresésre legfrissebb dátumra átírva, hozzák a belső keresési oldalukon a találatokat.
Tehát az öreg google-t jól megvezetve a NY friss hírként tálal adott kulcsszóra rengeteg találatot, mintegy spamelve a keresőt ezzel, ami egyelőre ezt meg is eszi jól.
A Search Engine Journal egyik szerzője úgy gondolta itt az ideje tisztázni néhány kérdést a NoFollow attribútummal ellátott linkek tekintetében így megkereste e-mailben a Googe, Yahoo és ASK illetékeseit három kérdéssel.
No kérem, eljött a következő Pagerank update ideje is.
Szép hosszú zöld csíkot mindenkinek!
A blog sajnos még túl fiatal volt ahhoz, hogy a google osztályozza a backlinkjeit. Majd augusztusban.
Egy a minap zárult SEO konferencián kapott inspiráció alapján Jonah Stein blogjában egy tesztre szólítja fel olvasóit.
Kereső-optimalizálási körökben legendás történetté lett az az eset amikor George W. Bush-t a nem túl hízelg? miserable failure kulcsszavakkal linkelték rengeteg címről (anchor textben) és ennek eredményeként a keresőben a Bush weboldalára mutató link szerepelt az első helyen a miserable failure kifejezésre.
Azóta többször kijelentették, hogy a Google Bombing technika már hatástalan, nem alkalmazható ilyen manipulatív módon többé.
Ez most egy érdekes esettanulmány lesz:
A kezdeményezés lényege, Stephen Colbert népszerű amerikai komikus oldalára a Greatest Living American ~ “Legnagyobb él? amerikai” anchor text-el linkelni, a kezdeményezéshez máris csatlakoztak többek között olyan oldalak mint a seomoz.org amely nem kis látogatottsággal bíró SEO oldal, plusz még díjakat is ígér a mozgalomhoz csatlakozó olvasóinak…
Az eredményt kiváncsian várja mindenki.
(nem véletlen írtam én sem Link népszerüsítés – regisztráció katalógusokba cikkemben, hogy idővel mire jöttem rá amit a kezdetekben nem tartottam annyira lényegesnek.)
Matt Cutts a Google fejlesztője (a Spam elleni fejlesztő csapat feje) minap egy konferencia után egy erősen “támadólagos” bejegyzést írt a blogjában azon weboldalak ellen, amelyek ún. Paid Links azaz megvásárolt linkeket használnak oldaluk népszerősítésre és PR értékük növelésére, egyenesen a Google Spam report formját ajánlva bejelentéshez azon olvasóinak akik ilyen oldalakat találnak.
Ezt a blogot kiegészítésnek szánom a keresőoptimalizálásról szóló weboldalam mellé, egyrészt vannak rövidebb témák melyek nem merítik ki egy teljec cikk méreteit, másrészt itt lehetőség nyílik átbeszélni kollégákkal a véleményeket, ha lesz rá igény, mert ugyan úgy alakult, hogy a webfejlesztes.info -n nincs komment lehetőség de természetesen kiváncsi vagyok
a véleményetekre, kereső optimalizálásban dolgozó és a téma iránt érdeklődő kedves látogatóim.