Email: longhand@longhand.hu
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés
  • Blog
  • Bemutatkozás
  • SEO
  • Ajánlatkérés

18
oct
10

Megszűnt, lejárt oldalak kezelése a kereső-indexben

Szerző: LonghandSEO cikkek10 hozzászólás

Egy szokatlan üzenet jött az árajánlat kérő űrlapon keresztül az imént.
Idézem, talán nem haragszik meg érte az illető hölgy, a konkrét információkat kivettem az üzenetből:

“itt szeretném a segítségüket kérni, azzal az esettel kapcsolatban, hogy az elmúlt félévben feladtam egy kiadó lakás hirdetését, és az az adott oldalról már rég törölve lett, de a google keresőben még mindig kidobja a hirdetést ami név szerint lett feladva, így folyamatosan telefonokat kapok még mindig!
Kérem,legyen szives törölni a következő adatot:……”

Elolvasom

29
sep
13

Ha ezentúl egy térképet látsz

Szerző: LonghandSEO cikkek13 hozzászólás

(Lenti bejegyzés 2009-es, azóta a Google több lépésben, a korábbiakhoz képest jelentősen lokalizálta a találati oldalait. Nem csak lokális keresésekre. A Google algoritmus frissítésekről szóló oldalon olvasható erről részletesebb információ)

Ha ezentúl egy térképet látsz lokális keresésre a Google találati listán, az annak köszönhető, hogy a Google, a magyarországi fejlesztései keretében befejezte a Maps magyarországi lokalizációját.

Elolvasom

17
sep
2

URL paraméter preferenciák Google Search Consoleban

Szerző: LonghandSEO cikkek2 hozzászólás

Nagyobb méretű, komplexebb kategória rendszerrel rendelkező portálok leggyakoribb hiányossága, a portál taxonómia következes kialakítása URL és belső link-struktúra szintjén.
Paraméteres URL-ekkel generált oldalak és link hivatkozások kergetik végtelen ciklusokba a crawlereket nagyon gyakran, a Google és vetélytársai pedig keresik a megoldást a probléma mérséklésére folyamatosan.
Most egy újabb próbálkozás a Google részéről.

Elolvasom

28
jun
7

Google és a Javascript linkek

Szerző: LonghandSEO cikkek7 hozzászólás

“Javascript kódon belüli linkeket, nem követ a Google” – míg korábban igaz volt ez az állítás, mára megváltozott a helyzet.
Ma már nem alkalmazható gyakorlat linkeket olyan megfontolásból Javascriptbe tenni, hogy azzal kerüljük a keresőrobot részére a láthatóságukat.
A május 27-28-ai Google I/O konferencián beszéltek a Google fejlesztői a Javascriptet érintő változásról.
Minden OnClick eseményben található linket képes követni a keresőrobot, még azon esetekben is, amikor egy függvény visszatérési értéke a link hivatkozás, amennyiben a függvény az adott oldal forrásának a részét képezi (nem külső fájlban van).

Szóval, óvatosan azokkal a Javascript rutinok mögé rejtett, Google által nem kedvelt affiliate hivatkozásokkal mostantól.

frissítés: időközben a Google alkalmazkodva a javascriptes platformok elterjedéséhez, komoly előrelépéseket hogy az oldalak megjelenítését is köbvetni és értelmezni tudja.
Alap irányelv, hogy a Googlebot számára is elérhetőek legyenek a weboldal megjelenítését befolyásoló fájlok (css, javascript, ..), a fájlokhoz való hozzáférést ne blokkolják a webmesterek a keresőrobotok számára.
A kapcsolódó Google Search Console riportban ellenőrizhető, hogy a Google hogyan rendereli az oldalak tartalmát és vannak-e olyan a megjelenítést befolyásoló fájlok, amelyek nem elérhetőek a crawler számára, robots.txt tiltás vagy egyéb ok miatt.

2014-ben publikált Google bejegyzés a Fetch as Google funkció megjelenésekor:
Rendering pages with Fetch as Google

21
jun
1

Hírportál redesign – ahogy a Guardian csinálta

Szerző: LonghandSEO cikkek1 hozzászólás

Egy ajánlott olvasmány angol nyelven, minden hírportál technikai működtetésében, fejlesztésében résztvevő ember számára.
A Guardian fejlesztőinek a bejegyzései, arról a több hónapos folyamatról, amelynek során újratervezték és átalakították a portált.
Szerkesztői felületek tervezése, főoldal redesign, navigáció, sitebuild, ….

Elolvasom

18
jun
11

Amiről Matt már nem beszélhet (Nofollow linkek és a Pagerank)

Szerző: LonghandSEO cikkek11 hozzászólás

Matt Cutts karikatúraKét hete pörög a nemzetközi SEO szakma egy témán, amiről már Merras is írt pár napja.
‘Pagerank sculpting is dead.‘

Az SMX konferencián Matt Cutts bejelentette:
kb. 1 éve egy meghatározó változtatás történt, a Pagerank számítás gyakorlatán.
A korábbiakban, egyes linkeken, nofollow attribútumot elhelyezve, befolyásolni lehetett a Pagerank értékek eloszlását, a portálok oldalai között.
“Spórolni” a fontosabb oldalak javára, a nem fontos linkeket nofollow-zva.
Ezt az algoritmuson történő módosítással megszüntették.

Matt felé azóta folyamatosan érkeznek, a változtatás okán – jogosan – felmerülő aggályok, amelyekre viszont már kénytelen kitérő választ adni, nem árulhat el több részletet a Google algoritmusának azon vonatkozásairól, hogy hogyan súlyozzák egyes linkek értékét eltérően, az oldal struktúrák egyes elemei és egyéb jellemzők alapján.

Elolvasom

4
jun
1

Microsoft IIS SEO Toolkit

Szerző: LonghandSEO cikkek1 hozzászólás

A Microsoft a napokban publikálta a IIS Search Engine Optimization (SEO) Toolkit -jét, ami Microsoft webes platformmal rendelkező webmestereknek nyújt némi segítséget az oldalaik optimalizálására.

Elolvasom

1
apr
1

Lokalizált Google Suggest

Szerző: LonghandSEO cikkek1 hozzászólás

A Google, a lokalizációs fejlődési törekvéseinek újabb eredményéről számol be a Google blogon.

Kb. fél évvel ezelőtt került élesítésre a Google Suggest, a hivatalos Google kereső oldalakon (kikerülve a Google Labs környezetből).

A fejlesztés alapján, az adott Google keresőhöz, földrajzilag a legrelevánsabbnak ítélt keresési kiegészítésekkel add tippeket a felhasználóinak.
(51 nyelvhez kapcsolódó, 155 google domainről, azaz ‘lokális Google kereső’ -ről van szó)

Elolvasom

20
mar
1

SEO, PPC és eye-tracking: hogyan bökünk a Google-n

Szerző: LonghandSEO cikkek1 hozzászólás

Idővel megtanultam, hogy általános eyetracking tanulmányok, magukban nagyon keveset mondanak.
Ahogy keresési szokásokban más az egyes célközönségek viselkedése, úgy a keresési találatok áttekintésében is.
Ebben erősített meg a napokban Báder Szabolcs, aki egy angol szemmozgást elemző cég munkatársa és ezt bizonyítja, Patrick Altoft blogján egy tegnap megjelent cikk, amely a keresési szokások szerinti eltérésekről számolt be, keresők találati oldalait illetően.

Elolvasom

25
feb
3

SEO és a nagyvállalatok

Szerző: LonghandSEO cikkek3 hozzászólás

Mosquito úgy gondolja, olyan méretű brandeknek nem szükséges a keresőoptimalizálás, mint a Coca-Cola, Canon és hasonló nagyságrendű nevek.

Tévedés.
Nagy brandeknek kifejezetten fontos az igazán jó content és a SEO, nézzük is miért, remélem Mosquito-t is sikerül meggyőznöm.

Elolvasom

Oldal 3 - 13
1234513

RSS feliratkozás

Feedbruner RSS statisztika

Kategóriák

  • Állás (2)
  • Domain (24)
  • E-kereskedelem (5)
  • Google (44)
  • Google Analytics (14)
  • Heti termés (9)
  • Jelenségek (44)
  • Keresők (7)
  • Keresőmarketing (12)
  • Olvasói kérdések (2)
  • SEO cikkek (130)
  • UX (1)
  • Webanalitika (2)
  • Webfejlesztés (7)

Cikk kategóriák

  • Állás (2)
  • Domain (24)
  • E-kereskedelem (5)
  • Google (44)
  • Google Analytics (14)
  • Heti termés (9)
  • Jelenségek (44)
  • Keresők (7)
  • Keresőmarketing (12)
  • Olvasói kérdések (2)
  • SEO cikkek (130)
  • UX (1)
  • Webanalitika (2)
  • Webfejlesztés (7)

Legutóbbi hozzászólások

  • Végh Győző - Kötelező biztosítás kampány, milliárdos költésekkel
  • Peter - Google Analytics: saját forgalom kiszűrése
  • Gr3nT - Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is
  • Longhand - On-site search – Google Analytics
  • Gabrics András - On-site search – Google Analytics
  • totisti - Állás: Sanoma SEO marketing menedzser
  • SEO és branding startupoknak - Keresőoptimalizálás – Google szabadalom
  • Szendi András - Új link attribútum: canonical
  • Szépe Viktor - Híroldalak gyorsasága – 2013
  • Napi zene 15. – zencsaj • Peter Gabriel - I Grieve | STRO-B.COM | - Türk István (Moszi)

Legutóbbi bejegyzések

  • Google UX iránymutatás január 11, 2019
  • SEO analitika előadás március 3, 2016
  • Google Tag Manager tanfolyam – fejlesztőknek is április 10, 2014
  • Paid & Organic riport – értékes kulcsszó statisztikák adwordsben március 28, 2014
  • On-site search – Google Analytics március 21, 2014
  • Híroldalak gyorsasága – 2013 január 9, 2013
  • Google Analytics webfejlesztőknek december 1, 2012
  • Türk István (Moszi) szeptember 18, 2012
  • Állás: Sanoma SEO marketing menedzser június 8, 2012
  • Ha a rendszergazda nem szólt -> Robotto június 5, 2012

Kapcsolat

Email: longhand@longhand.hu
© Copyright 2020 by Longhand.hu. Minden jog fenntartva.