Gyakori kérdés, hogy melyik értékesebb, a PPC hirdetésen keresztül szerzett látogató vagy a keresőoptimalizálás révén organikus találatokból a weboldalra érkező látogató.
Mely’ típusú látogatóknál lesz nagyobb a konverzió, a webshopban az adwords kampányon keresztül érkezett emberek vásárolnak-e inkább, az utazási oldalon milyen típusú látogatók foglalnak majd szállást többen és így tovább..
Ismert dolog, hogy organikus találatok iránt “nagyobb a bizalom”, bannervakságra jellemző viselkedés valamelyest kialakul minden felhasználóban idővel és érvényesül a PPC hirdetéseken is. Viszont lehet, hogy a PPC hirdetést választó felhasználónál nagyobb a vásárlási intenció.
A blog történetének első vendégposztja következik. Varga Bence tisztelt meg kérésemre egy írással keresőre optimalizált HTML – CSS kódolás témájában. Volt korábban egy ilyen jellegű kérés, amikor a blog olvasóit arról kérdeztem, hogy miről szeretnének olvasni.
Bence zömében webes alkalmazásokat fejleszt és a szabványok elkötelezett híve.
Nézzük ő hogyan látja ezt a kérdést és mit tanácsol keresőbarát kód írásához.
Nagyon hasonló gondolatokat és példákat fogalmaz meg Graywolf, mint amelyek bennem is megfogalmazódtak már többször a Google ‘Paid Link’ ellenes akciói kapcsán.
Ők teremtették, oldják meg ők.
De ne olyan módon, hogy a webmastereknek lassan tényleg tartania kell a következményektől, hogy milyen szöveget biggyesztenek az anchor tagek közé.
Vannak esetek amikor egy fontos kulcsszavas helyezésért folytatott harcban a konkurens első helyezett “kirobbanthatatlan” a pozíciójából. A konkurens domain kora sokkal tekintélyesebb a sajátunknál, esetleg teljes kulcsszavas egyezéssel is bír ami szintén nagy előny, backlinkjei a lehető legjobb helyekről vannak és még az on-site tartalom is rendben van az oldalon.
A weboldalunk a 2. helyről vicsorog rá hosszú ideje. Ilyenkor érdemes elgondolkodni egy esetleges stratégiaváltáson.
Újabb jó cucc Nagy Testvértől. A Google Chart API-vel egyszerűen beágyazható diagramokat generálhatunk és jeleníthetünk meg könnyedén a weboldalainkon.
Merras írt egy kimerítő link népszerősítési útmutatót Aaron Wall egyik bejegyzése nyomán, amit korábban már én is megtettem, de sokkal szűkebb formában és felületesebben mint Merras, aki magyar példákkal is kíséri a tanácsokat.
Aztán elküldte a bejegyzés linkjét nekem, elsőre gondoltam visszadobom, aztán láttam több helyen is hivatkozik a blogomra, most milyen lenne ezek után ignorálni…
Ügyes a csávó, így kell link-buildingelni. :)
A cikk tényleg hasznos és érdemes átolvasni.
Keresőmarketing és keresőoptimalizálás munkák gyakran igényelnek statisztikákat vizuálisan, diagramokon prezentálva, ezért gondoltam hasznos lesz itt megosztani egy weboldalt, ahol a legjellemzőbb diagram stílusok sablonjai tölthet?ek le.
A sablonok Microsoft Excel és Microsoft PowerPoint formátumokban érhet?ek el. Kipróbáltam OpenOffice megfelelő alkalmazásai alatt is futólagosan, nem voltak problémák.
ManiAc kérdezte, hogy mi alapján listáz a Google egyes oldalakat multi linkekkel (update: Sitelinkekkel ahogy közben kijavítottak a kommentekben) a találati oldalain az Origo példáját említve.
Biztos voltam benne, hogy a téma felmerült már egyéb fórumokon így keresgéltem egy kicsit.
(Az illusztráción olvasható idióta adult szövegért elnézést az Origo nevében is.)
Nem, nem fogytam ki a témákból, de jobb szeretem amikor a párbeszéd intenzívebb az olvasókkal a blogon, szakmai témák kapcsán – is -.
Ezért gondoltam, teszek egy próbát, hogy felmérjem milyen kérdések érdekelnék a látogatóimat.
Gyakran kapok e-maileket, keresőoptimalizálási tanácsokat kérve konkrét esetekben, sajnos néhány e-mailre a válaszadás teljesen elmaradt, ezért elnézést utólag is.
Most esetleg szóba jöhetnek konkrét kérdések is egy-egy weboldal kapcsán, ha elég érdekes a téma esetleg publikusan is megírnám a véleményem, tanácsaim.
Várok minden kérést/kérdést keresőoptimalizálás témájában, amiben esetleg tudok segíteni az eddigi tapasztalataim alapján.
Például:
– Keresőoptimalizálással kapcsolatos téma amellyel kapcsolatban szívesen olvasnál ezen a blogon.
– Konkrét kérdésed van egy weboldal kapcsán, keresőoptimalizálás tekintetében.
…minden egyéb kapcsolódó téma
(alap tájékozódáshoz pedig továbbra is ajánlom a keresőoptimalizálás aloldalt, amelyet folyamatosan frissítek, illetve a SEO tanfolyamokat bemutató oldalt, azok számára akik a keresőoptimalizálás alapjait szeretnék elsajátítani.)