A duplikált tartalom az egyik leggyakrabban előforduló jelenség, ami hátrányos hatással van a weboldalak rangsorolására.
A weboldalon belüli duplikációk okozta problémák kiküszöbölésére, egy új, a LINK parancshoz tartozó attribútum került bevezetésre: a canonical.
A Yahoo, a Live és a Google keresők egyaránt figyelembe veszik mostantól, az új jellemzőt.
Egy Google Adwords hirdetés szövegéből származik az idézet.
De nemcsak a hirdető él ebben a tévedésben, nagyon sokan.
A tévedést az okozza, hogy linkekkel, átmeneti sikereket, valóban el lehet érni.
Minél kompetetívebb egy-egy téma, annál rövidebb a csupán linképítéssel szerzett, átmeneti siker időtartama.
Keresőmarketing Napon így hangzott az egyik utolsó kérdés, amit feltett nekünk a közönség:
“Hogyan válasszunk szakembert a weboldalunk keresőoptimalizálására?
Mi alapján tudjuk eldönteni, hogy az illető alkalmas-e a feladatra?”
Csatlakozok mosquito-hoz, aki Misa kérésére, a szoksásos 160 karakterestől eltérő, hosszabb snippet-et, leírást mutat a Google találati listán.
(frissítés: 2017 decemberétől a Google általános keresésekre is elkezdett 3-4 soros snippeteket megjeleníteni a találati listán)
Egy új magyar blogot, Rung András – Ergománia nevű blogját ajánlanám mindenki figyelmébe.
A használhatóság, SEO mellett, a másik mostohagyermeke a magyar webfejlesztésnek egyelőre, fontos hiánypótló blog lesz a magyar piacon, ha ilyen elszántsággal folytatja András, ahogy nekikezdett.
Olvassátok, kommeteljetek, én már megtettem a magam részéről, kicsit vitatkozva Andrással, de szerintem egyetértünk vele a lényegi pontokon.
A korábban beharangozott Gyakori SEO kérdések sorozat kezdéseként, jöjjön az első poszt.
Első kérdés:
egyik konkurensünk megelőz minket a találati listán, úgy, hogy a weboldalán semmi nyoma keresőoptimalizálásnak és sokkal rosszabb minőségűnek látszik ebből a szempontból. Mik a lehetséges okok ilyen esetekben?
Konrád írt egy bejegyzést, amelyben azt latolgatja, mik az esélyei egy olyan lokális kereső létrehozásának, amely felülkerekedhetne a Google-n magyarországi keresések tekintetében.
Hozzászóltam, hogy én saját tartalommal rendelkező közösségi portálok lehetőségeinek a felhasználásával tartom lehetségesnek a dolgot.
(Konrád elképzelése is érdekes, ez egy másik szál)
Voltak már iWiW-es témák, csak egy újabb rögtönzött példa, mire is gondolok többek között, amikor az iWiW nagy lehetőségeiről beszélek.
Többen kérdezték az utóbbi időben: mi az egyszerű módja az adwords hirdetéseken keresztül szerzett forgalom esetén, hogy a teljes kifejezést lássuk analyticsben a kulcsszavas kifejezések között, amire a látogató a Google-n keresett, ha broad vagy phrase hirdetéssel hirdettünk.
Azért is fontos az opció, mert a Google Adwords riport, nem ad teljes listát, “személyiségi jogok”-at említve, miközben elengedhetetlen egy teljes lista, negatív kulcsszavak listájának az építésére, többek között.
A dolog egyszerűen, két filterrel megoldható.
Csütörtökön (2008. 11.20-án) a Konrád és a Kirowski által szervezett Keresőmarketing Nap-on vettem részt, az ott elhangzottak kapcsán osztanék meg pár gondolatot.